پیشتازی فولادمبارکه درخرید برق از بورس انرژی

کارشناس خرید مواد اولیه و انرژی فولاد مبارکه از خرید ۱۰ مگاوات برق از بورس انرژی برای اولین بار و کاهش هزینه بیش از ۳۶ درصدی خبر داد و مزایای این رویکرد را اعلام کرد.

 بشیر صادقی با اعلام پیش تازی فولادمبارکه در خرید برق از بورس انرژی برای اولین بار ، گفت: با خرید برق از بورس انرژی، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی برای فولادمبارکه، امکان حمایت از بخش خصوصی برای تولید برق، رونق بورس انرژی و همچنین شفاف سازی و ایجاد فضای رقابتی سالم فراهم شد.

وی افزود: باتوجه به تفاوت چشمگیر قیمت برق در بورس انرژی نسبت به قیمت فروش دیگر منابع تأمین، شامل شرکت برق و شرکت های خصوصی، فولاد مبارکه برای اولین بار ، 10 مگاوات برق مصرفی را از طریق این بورس خریداری کرد که منجر به کاهش هزینه بیش از 36 درصدی "فولاد" شد و باعث دلگرمی بخش خصوصی برای فروش مستقیم برق نیز شده که انتظار می رود به رونق بیشتر بورس انرژی نیز بیانجامد.

به گفته این کارشناس، باتوجه به سیاستگذاری وزارت نیرو جهت تأمین برق مصرف کنندگان بزرگ از طریق قراردادهای دوجانبه با نیروگاه ها، فولادمبارکه از همان ابتدا به دنبال عملیاتی کردن این قراردادها بود. به طوریکه به عنوان اولین شرکت عمدۀ مصرف کنندۀ برق، اولین قرارداد دوجانبۀ برق را در سال ۹۴ به امضا رساند و متعاقب آن قرارداد دیگری را نیز جهت تأمین برق خود منعقد کرد.

صادقی ادامه داد: به دلیل مزایای ثبت قراردادهای دوجانبۀ برق در بورس و با انجام جلسات مشترک ، 12 تیر اولین قرارداد دوجانبۀ خرید برق از بورس انرژی برای فولادمبارکه با کارگزاری مبین سرمایه، منعقد شد.

وی درباره مزایای این قراردادها هم توضیح داد: انعطاف پذیری و امکان تأمین برق بازه های مختلف زمانی، امکان پرداخت مستقیم به نیروگاه ، صرفه جویی قابل توجه ، استفاده از معافیت 10 درصدی مالیاتی بابت فروش برق در بورس انرژی و مناسب بودن قیمت ها و... از جمله مزایا این رویکرد برای فولاد مبارکه است.

کد خبر 389220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =