مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس: سیستم عامل ها بروز رسانی شود

تیم سیستم دی. زید (Team System DZ) منتسب به گروه تروریستی داعش روز گذشته ۲۰۰ سایت ایرانی از جمله چندین صندوق سرمایه‌گذاری و کارگزاری را هک کرد.

خبرگزاری فارس در این باره گزارش داد؛ تیم سیستم دی. زید (Team System DZ) به دلیل آسیب پذیری و ضعف سرور به بیش از 200 سایت ایرانی حمله هکری کرده و بعضاً ظاهر برخی از این سایت‌ها را تغییر داده است.

در میان این وب‌سایت‌های هک شده که همچنان رو به افزایش است، نام چندین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و کارگزاری نیز دیده می‌شود، این حمله هکری دیروز دو سایت بورسی را به طور کامل از کار انداخت.

گروه تیم سیستم دی. زید که گفته می‌شود به گروه های داعش منتسب است، پیش از این نیز بسیاری از وبسایت‌های دولتی کشور های مختلف دنیا از جمله در کشور های چین و امریکا را نیز هک کرده است که از جمله آنها می‌توان به هک کردن وب سایت جان کاسیچ (John Kasich) گورنر جمهوری خواه ایالت اوهایو اشاره کرد که در آن با انتشار پیامی، رییس جمهور این کشور رابه دلیل ریختن خون مسلمانان تهدید کرده بود.

در این رابطه روح الله دهقان مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس در گفت وگو با  بورس پرس، درباره هک شدن 200  وب‌سایت ایرانی از جمله چند صندوق سرمایه گذاری و سایت دو کارگزاری رضوی و آرمون بورس توسط گروهی موسوم به Team System DZ و منتسب به گروه های داعش توضیح داد: این موضوع مربوط به شرکت هایی که است که به دلیل کاهش هزینه ها ، از یک "سرور" استفاده می کنند.

وی ادامه داد: مشکل برخی از صندوق ها و دو سایت کارگزاری هم بر طرف شده و مشکلی هم برای ارکان بازارسرمایه از جمله سایت های سازمان بورس ، بورس های تهران، فرابورس و بورس کالا و بورس انرژی و مدیریت فناوری و سپرده گذاری مرکزی رخ نداده است.

دهقان در برابر این سئوال که با توجه به تکرار حمله هکرها ، چه توصیه ای به مدیران شرکت های حاضر در بازار سرمایه ایران دارد؟  گفت: عامل اصلی چنین مواردی عدم بروز رسانی سیستم عامل ها و همچنین استفاده از "سرور"های مشترک است که می توان با بروز رسانی سیستم های مانند دیوار آتشین و تشخیص نفوذ، مانع از تکرار چنین رویدادهایی شد.

نام صندوق های سرمایه مشترک مانند گنجینه آینده روشن، آرمان، پیروزان، افتخار حافظ، گسترش فردای ایرانیان وغیره در فهرست 200 سایت هک شده قرار دارد. 

 

کد خبر 389136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =