اطلاعات خلاف ،علت تجمع سهامداران "آکنتور"

معاون حقوقی سازمان بورس با بیان دلیل تجمع دیروز سهامداران کنتورسازی ایران در تالار حافظ، آخرین وضعیت پرونده و مدیرعامل این شرکت را اعلام کرد.

در پی اعتراض دیروز سهامداران کنتورسازی ایران در تالار حافظ، جعفر جمالی در گفت و گو با خبر رادیو پیام، دلیل این تجمع را اطلاعات خلاف واقع و خودداری از ارائه اطلاعات این شرکت به بورس عنوان کرد و گفت: مدیرعامل شرکت کنتورسازی که تحت تعقیب سازمان بورس  و اوراق بهادار قرار گرفته، به دلیل عجز از تودیع وثیقه با قرار 5 هزار میلیارد ریالی روانه زندان شده است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهامداران دیگری هم در این بین معترض بودند یا خیر؟ گفت: از نظر موضوع خیر. این تجمع تنها مربوط به سهامداران شرکت کنتورسازی بود و موضوع دیگری مطرح نبود.

این معاون سازمان بورس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکلیف سهامداران شرکت کنتورسازی چیست و چه تدابیری برای جلوگیری از زیان بیشتر آنها اندیشیده شده؟گفت: سازمان حسب وظیفه، هم اقدامات انضباطی و هم تعقیبات کیفری را در دستور کار قرار داده است. از نظر انضباطی بلافاصله مدیران این شرکت سلب صلاحیت شدند و حداکثر جریمه های قانونی درمورد آنها اعمال شده است .

جمالی افزود: از نظر کیفری هم 3 شکایت از طرف سازمان به دو مقام در مجتمع امور اقتصادی قوه قضائیه طرح شده است. یکی به عنوان خودداری مدیران شرکت از ارائه اطلاعات. (بند 2 ماده 49 ) و دیگری ارائه اطلاعات خلاف واقع به سازمان( ماده 47) و همین طور  تخلف از استانداردهای حسابرسی ( بند 3 ماده 49) که سازمان به عنوان وظیفه حاکمیتی و در مقام ناظر بازار سرمایه از این شرکت شکایت کرده است .

وی افزود:از سوی اداره حمایت حقوقی از سهامداران و به نمایندگی از سهامداران خرد،شکایت این گروه از سهامداران را که مدعی بودند کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع هم در اینجا اتفاق افتاده به مجتمع امور قضایی تسلیم کردیم که متعاقب آن مدیرعامل این شرکت روانه زندان شد.

کد خبر 389133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =