آخرین وضعیت عملیاتی "کسعدی" از زبان مدیر عامل

شرکت کارخانجات صنعتی کاشی و سرامیک سعدی در حالی که طی سال ۹۴ توانست به سود دست یابد و در مجمع عادی سالیانه خود سود نقدی تقسیم کند که "کسعدی" طی سال ۹۵ زیان ده شده است. در این شرایط این مجموعه در نظر دارد تا تولیدات جدید خود را روانه بازار فروش کند و در کنار آن برنامه های جدی جهت کاهش بهای تمام شده محصولات و سایر هزینه های خود در نظر دارد که نایبی مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک سعدی مهمترین برنامه های این مجموعه را تشریح کرده است.

وضعیت سودآوری شرکت کاشی سعدی طی دو سال گذشته چگونه بوده است؟

شرکت در سال ۹۴ از محل فروش دارایی های مازاد توانست سود غیرعملیاتی محقق کند و این موضوع منجر شد تا برای یک سال شرکت سودده باشد اما این روند سودآوری دوام نیافت و در حال حاضر بهدنبال دستیابی به سود عملیاتی هستیم.

برخی از شنیده ها حاکی از ورود سنگ شکن به شرکت است، آیا این موضوع صحت دارد؟

در نظر داریم تا سنگ شکن را وارد سیستم کنیم، برای ورود سنگ شکن به مجموعه کاشی و سرامیک برنامه ریزی شده و طی مذاکراتی با محیط زیست در نظر گرفته ایم تا تمام خاک در محل شرکت سنگ شکن شوند. به همین دلیل به دنبال ورود سنگ شکن به شرکت هستیم. البته این دستگاه وارد شرکت شده و منجر به کاهش هزینه های شرکت در سال جاری و آتی خواهد شد.

آیا شرکت در راستای تولید محصولات جدید برنامه ای در نظر دارد؟

در سال ۹۶ برنامه اصلاح سایز وجود دارد و در نظر داریم تا این امر در سایز محصولات و نیز برای صادرات محصولات صورت گیرد و سبب ایجاد سودخالص به صورت سالیانه برای "کسعدی" خواهد شد.

آیا برنامه افزایش صادرات محصولات در مجموعه کارخانجات کاشی و سرامیک وجود دارد؟

شرکت در سال ۹۵ توانست صادرات خود را به ۳۰ درصد برساند و همچنین برنامه افزایش آن به اندازه ۵۰ درصد برای سال ۹۶ وجود دارد. برای این افزایش نیز برنامه ریزی هایی شده و هیئت مدیره طبق این سیاست ها پیش می رود. علاوه بر این، عمده محصولات تولیدی شرکت به کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون افغانستان، عراق، تاکستان، گرجستان و آذربایجان صادر می شود.

چه راهکارهایی جهت کاهش هزینه های مالی و اداری شرکت به کار برده شده است؟

در سال جاری شرکت حدود ۳۲ نفر از پرسنل شرکت بازنشسته می شوند و این موضوع منجر به کاهش هزینه های اداری شرکت خواهد شد. همچنین برای کاهش سایر هزینه ها نیز برنامه های مدون چیده شده که به شدت دنبال می شود.

 برای افزایش ظرفیت تولید شرکت چه برنامه ای در نظر دارید؟

شرکت دارای ۴چهار خط تولیدی بوده که خط سه و چهار به هم متصل بوده و شرکت در نظر دارد تا به اصلاح خط سه بپردازد. با این موضوع میزان تولید شرکت بیشتر خواهد  شد که هر چه در این  خط تولید شود سود خالص خواهد بود. چرا که هزینه آن قبلا داده شده و برای خط چهار وجود داشته است. این موضوع به شدت دنبال می شود و به محض عملیاتی شدن به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

آیا برنامه افزایش قیمت فروش محصولات در شرکت وجود دارد؟

شرکت در نظر دارد تا افزایش قیمتی به اندازه ۱۰۰۰ تومان برای هر متر مربع داشته باشد. این موضوع منجر خواهد تا حاشیه سود شرکت افزایش یابد و شاهد یک حاشیه امن برای شرکت کاشی و سرامیک سعدی باشیم.

بودجه فروش ۹۶ به چه اندازه پیش بینی شده و چه برنامه ای برای محقق شدن آن چیده شده است؟

پیش بینی شرکت برای فروش، تحقق ۴۰ میلیارد تومان فروش بوده که برای بیش از نصف آن قرارداد ها منعقد شده و مابقی نیز در مرحله انعقاد قرارداد به سر می برد. علاوه بر این، حدود ۱۹ میلیارد تومان از حجم فروش مربوط به فروش صادراتی است.

 

کد خبر 388981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =