علت نزول شاخص کل بورس/رکود بازار سرمایه در پی عدم ثبات اقتصادی

یک نماینده مجلس با اشاره به رکود بازار در فاصله پیش و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و علت نزول روزهای اخیر شاخص کل بورس، گفت: ۸۵ درصد مردم از بورس آگاهی ندارند و در این شرایط سرمایه گذار جرات خرید سهام را ندارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به روند نزولی شاخص کل قیمت بورس از ابتدای هفته جاری، در این خصوص اظهار داشت: عدم ثبات در اقتصاد کشور و برگزاری انتخابات همواره بازار سرمایه را دچار رکود و متزلزل می کند.

وی بازی بانک ها با نرخ سود را عامل فریز و تمرکز نقدینگی در بانک ها دانست و افزود: تا زمانی که با ریل گذاری صحیح، نقدینگی مردم به سمت خرید سهام در بورس و افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی هدایت نشود، نمی توان شاهد رونق بازار سرمایه بود.

این نماینده مجلس به رکود بازار در فاصله چند ماه پیش و چند ماه پس از انتخابات کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط سرمایه گذار جرات خرید سهام را ندارد.

به گفته جعفرزاده ایمن آبادی، 85 درصد مردم از بورس و بازار سرمایه آگاهی ندارند.

وی به تحت الشعاع قرار گرفتن بازار سرمایه با نرخ کاذب سود بانکی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا نرخ سود صفر و نهایتا تا چهار درصد دارند اما در ایران نرخ سود بین 28 تا 32 درصد است لذا با این نرخ سود نمی توان انتظار رونق بازار سرمایه را داشت.

 

کد خبر 388975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =