افزایش سودآوری "وبیمه" از محل انجام سه معامله

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه از افزایش ۴۳۷ ریالی سود این مجموعه ناشی از فروش سهام شرکت توسعه عمران بیمه، پروژه گلستان و بخشی از پروژه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین، شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه که نماد معاملاتی آن به منظور برسی اطلاعات بیشتر از 16 اردیبهشت ماه جاری متوقف شده، نامه شفاف سازی در خصوص واگذاری برخی از سهام زیرمجموعه خود ارایه کرد و یک گام رو به جلو جهت بازگشت به تابلوی معاملات بورس برداشت.

بر اساس اطلاعات موجود، این مجموعه سرمایه گذاری اعلام کرد که سود حاصل از واگذاری یک هزار و 737 متر مربع زیربنای مفید تجاری به انضمام 104 واحد پارکینگ از پروژه تجری اداری گلستان خیام به ازای هر سهم حدود 350 ریال است. علاوه بر این، سود حاصل از فروش 10 درصد از سهام شرکت توسعه عمران بیمه به ازای هر سهم حدود 55 ریال محاسبه می شود و همچنین سود حاصل از واگذاری 0.8 از یک دانگ پروژه تحجاری خلیج فارس به ازای هر سهم حدود 32 ریال است. از این رو، در مجموع از محل انجام معاملات مذکور مبلغ 437 ریال به سود برآوردی "وبیمه" افزوده می شود. این مجموعه در نامه مذکور به سهامدارانش تاکید کرده که با توجه به انیکه معاملات مذکور جهت تسویه حصه مشارکت بیمه مرکزی ایران گلستان خیام انجام شده و این امر موجب ورود نقدینگی جدید به شرکت نشده، از این رو "وبیمه" توانایی پرداخت تقسیم سود حاصل از واگذاری ها را ندارد و بر اساس پیشنهاد هیات مدیره به مجمع 10 درصد از سود میان سهامداران تقسیم خواهد شد.

کد خبر 388890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =