درخواست افزایش تعرفه کاغذ رد شد

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران گفت: با وجود تایید کمیته ماده یک با درخواست افزایش تعرفه واردات کاغذ اما این درخواست در هیات دولت مورد اقبال و پذیرش قرار نگرفت.

ابوالفضل روغنی در خصوص آخرین جزییات درخواست افزایش تعرفه واردات کاغذ اظهار داشت: این نامه در حالی سال گذشته  با درخواست  تولید کنندگان  از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی کاغذ های بسته بندی و و طرح روزنامه به معاون اول رییس جمهوری ارایه شد که در نهایت این درخواست با در بسته مواجه شد؛ البته در اسفند ماه هر سال این درخواست افزایش تعرفه داده می شود.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تعرفه برای کاغذ بسته بندی تا سقف  10درصد و برای کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه تا 15درصد بود، تصریح کرد: پس از تایید کمیته ماده یک، این درخواست باید به هیات دولت برود که مورد اقبال و پذیرش آنان  قرار نگرفت.

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران اظهارداشت:در حمایت از تولید کنندگان باید این افزایش تعرفه صورت گیرد اما کمبود تولید داخل بهانه ای شده تا متولیان  نسبت به افزایش تعرفه واردات  کوتاهی کنند.

بر اساس این گزارش، احتمال افزایش تعرفه وارادت کاغذ در کنار انتظار برای افزایش نرخ آخال به عنوان ماده اولیه  کاغذ در شرایطی طی هفته های اخیر سبب افزایش تقاضا برای خرید سهام در گروه کاغذی فعال در  بورس شده که امروز علیرغم انتشار خبر مذکور همچنان این گروه مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار دارند و در درصد های مثبت قیمت مجاز روزانه معامله می شوند.

 

کد خبر 388889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =