فولادمبارکه پروژه جدیدی راه اندازی می‌کند

مدیرعامل فولاد مبارکه از راه اندازی نخستین کارخانه گندله سازی شرق کشوربا ظرفیت ۵ میلیون تنی خبر داد.

 ‌بهرام سبحانی درباره آخرین وضعیت کارخانه ۵ میلیون تنی گندله سازی سنگان استان خراسان اظهار داشت: با اتمام فعالیت های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه، شرایط برای آغاز مرحله راه اندازی گرم کارخانه فراهم شده و پس از انجام کنترل های نهایی طی چند روز آینده مشعل های کوره برای ورود به دوره راه اندازی گرم روشن خواهد شد.

وی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور با شرایط فقدان زیرساخت های لازم از جمله گاز، برق و آب، محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت.برخی از این مشکلات و محدودیت ها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری مابقی محدودیت ها نیز مرتفع شود.

به گفته این مقام مسئول با روشن شدن مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات حرارتی شامل خشک کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله آغاز می شود. همچنین با راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۵۰۰ نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.

سبحانی افزود: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالیانه ۵ میلیون تن در سال، در همین منطقه در دست احداث است که عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه می یابد.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری در این پروژه گفت: فولادمبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تأمین زیرساخت ها، بالغ بر هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده و تقریبا معادل همین مقدار هم باید در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند.

فولادمبارکه درحمایت بانک پاسارگاد

مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد هم در جریان بازدید از فولاد مبارکه گفت: این بانک در راستای توجه ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی و تأثیر آن در بهبود وضعیت تولید و اشتغال، آماده است تا با ارائه انواع خدمات ارزی اعم از گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانتنامه ها و ... از طرح های توسعه شرکت فولاد مبارکه حمایت کند.

وی با اعلام اینکه فولادمبارکه ۲۰ درصد تولید منطقه منا و سهم یک درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) را در اختیار دارد و قطب صنعتی مهم اثرگذار اقتصاد کشور محسوب می شود، گفت: کیفیت درآمد سرانه ایران از درآمد سرانه برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار بهتر است. چراکه این درآمد از راه کشاورزی، صنعت، خدمات و ... به دست آمده در حالی که نفت تنها راه درآمد سرانه آنها است، اما به دلیل اینکه این کشورها جمعیت کمی دارند با تقسیم بر این جمعیت درآمد سرانه آنها بالا می رود.

کد خبر 388768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =