عرضه سهام فولادی فولاد کاوه جنوب کیش به زودی

درآخرین روز دهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه به میزبانی کارگزاری بهگزین شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور مدیرعامل ، چند تن از اعضای هیات مدیره شرکت و معاون پذیرش بورس به خبرنگاران بازار سرمایه معرفی شد. این شرکت که در بازار دوم بورس با نماد "کاوه" پذیرفته شده به گفته اسماعیل درگاهی معاون پذیرش بورس قرار است سرانجام پیش ازانتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ۱۰ درصد سهام خود را عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس آنلاین ؛ابتدای جلسه علی دهاقین، مدیر عامل فولاد کاوه جنوب کیش درتشریح فعالیت های شرکت گفت: فولاد کاوه جنوب کیش در سال 87 با تولید آهن کارخود را آغاز کرد و پس از طی مراحل موفقیت آمیز در تولید و صادرات این محصول سال 95 با تاسیس فاز یک کارخانه فولادسازی تولید این محصول استراتژیک را هم در دستور کارخود قرار داد.

وی با برشمردن نام شرکت گسترش صنعتی معدنی کاوه پارس ،بنیاد مستضعفان و شرکت سرمایه گذاری سینا به عنوان سهامداران  عمده "فولاد" 7 هزار میلیارد تومانی افزود: کل سرمایه گذاری انجام شده در فولاد کاوه 26 هزار میلیارد ریال است که 10 هزار میلیارد ریال از آورده سهامداران و 16 هزار میلیارد نیز از طریق سیستم بانکی وفعالیت‌های شرکت تامین شده است .

دهاقین، اتکا به توان نیروی مجرب انسانی وتکنولوژی روز را عامل موفقیت این شرکت در طرح‌های توسعه ای اعلام کرده گفت:  از آنجا که"فولاد" شرکت پروژه محوری است طرح های  زیادی را در دست اجرا دارد که از جمله می توان به راه اندازی فاز دوم فولادسازی با ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن محصول اشاره کرد.  

سکاندار فولاد کاوه جنوب کیش رقم تولیدی سال 95 ، فاز یک فولاد را 630 هزار تن اعلام و خبر داد: برای سال جاری تولید 900 هزار تن فولاد بانام محصول "بیلت" در دستورکار قرار دارد.

در بخش دیگری از این نشست بحث مهم بازارهای هدف مطرح شد که  دهاقین در توضیح آمار مهم صادراتی گفت : سال گذشته از 630 هزارتن محصول تولید شده 303هزارتن به ارزش 108 میلیون دلار صادرات داشتیم که برای سال 96 در نظر است این رقم به 600 هزارتن افزایش یابد که درآمدی بین 250 تا 300 میلیون دلار نصیب مجموعه خواهد کرد.  حوزه خلیج فارس ،جنوب شرق آسیا ، اردن ، مالزی ، اندونزی  وتایلند کشورهایی هستند که "کاوه " در بازار این کشورها سهم صادراتی قابل توجهی به دست آورده و اکنون در سودای ورود به بازار ویتنام است.

مدیرعامل شرکت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش افق سال 1414 را  تولید 10 میلیون تن فولاد عنوان کرده و افزود: به دلیل قرار گرفتن دربهترین موقعیت استراتژیکی منابع آبی خلیج فارس و همچنین نزدیکی به معادن رسیدن به چنین رقمی دور از ذهن نیست.

 

 

کد خبر 388765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =