اصول آیسکو با ضوابط و مقررات نهادهای مالی اسلامی بررسی شد

در این نشست مقرر شد که "اصول بنیادین حاکم بر بازارهای سرمایه اسلامی" با رویکردی جامع و فراگیر (Comprehensive) تنظیم و نگارش شود که متضمن اصول آیسکو بوده و در عین حال، با رعایت قواعد و ضوابط بازارهای سرمایه کشورهای اسلامی باشد.

نشست دوم کارگروه "تدوین اصول بنیادین حاکم بر بازارهای سرمایه اسلامی" در شهر کوالالامپور مالزی با حضور نمایندگان بازارهای مالی اسلامی و همچنین نمایندگان هیأت خدمات مالی اسلامی، نمایندگان بانک توسعه اسلامی و صندوق بین المللی پول و مشاوران تدوین طرح برگزار شد.

در این نشست که به منظور گفتگو و تبادل نظر در خصوص قوانین و مقررات اسلامی برگزار شداعضای کارگروه، نخست به بررسی مراحل پیشرفت پروژه و نقد گزارش ها پرداختند. سپس بندهای اصول آیسکو را با ضوابط خاص ابزارها و نهادهای مالی اسلامی و اقتضائات و مقررات ناظر بر بازارهای سرمایه اسلامی مقایسه و چگونگی پذیرش آن اصول را بررسی کردند. 

در ادامه جلسه، مدیر کارگروه به ارائه گزارش پرداخت. در این گزارش، حوزه مقررات گذاری بازارهای سرمایه جهت اعمال مجموعه اصول یادشده به شش بخش کلی "زیرساخت بازار"، "ناشران اوراق بهادار"، "محصولات مربوط به مدیریت سرمایه گذاری (برای مثال برنامه های سرمایه گذاری جمعی)"، "واسطه های بازار"، "حسابرسان و موسسات رتبه بندی اعتبار" و "بازار ثانویه" تقسیم شده است که این موضوع توسط اعضای کارگروه، مورد بحث قرار گرفت.

همچنین مقرر شد که "اصول بنیادین حاکم بر بازارهای سرمایه اسلامی" با رویکردی جامع و فراگیر (Comprehensive) تنظیم و نگارش شود که متضمن اصول آیسکو بوده و در عین حال، با رعایت قواعد و ضوابط بازارهای سرمایه کشورهای اسلامی باشد.

 

 

 

کد خبر 388605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =