سهامداران نگران شفافیت مالیاتی نباشند،مالیات جدیدی درکار نیست

مدیر نظارت بر بازارها و بورس ها، اخذ مالیات جدید از سهامداران و فرار فعالان از بورس را تکذیب کرد.

محسن خدابخش با بیان اینکه ارایه گزارش سهامداران به سازمان امورمالیاتی جای نگرانی برای فعالان بازارسرمایه ندارد، گفت: صدور این بخشنامه به نفع بازار سرمایه است، مالیات مربوط به معاملات سهام از همان ابتدا اخذ می شود، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سایر بازارهای مورد اشاره در این بخشنامه که پرداخت مالیات در آنها به صورت شفاف صورت نمی گیرد باید دغدغه و نگرانی داشته باشند، به اخذ مالیات نیم درصدی معاملات سهام توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اشاره کرد و گفت: درباره عملکرد مالیاتی بازار سرمایه، ابهامی وجود ندارد.

این مقام مسئول درباره سابقه ارایه اطلاعات مربوط به معامله گران سهام به سازمان امور مالیاتی، بیان کرد: ارجاع این اطلاعات، موضوع جدیدی نیست و براساس قانون، هر زمانی که سازمان امور مالیاتی استعلام کند باید به استعلامات مربوطه پاسخ داده شود.

خدابخش افزود: برخلاف بورس که دارای عملکرد مالیاتی شفافی است امکان دارد در سایر بازارها شفافیت وجود نداشته باشد، بنابراین ارایه اطلاعات و گزارش های مربوط به آنها سبب شفاف سازی اقتصادی می شود.

وی درباره ادعای فرار فعالان بازار سرمایه از بورس در پی گزارش اطلاعات مربوط به سهامداران به سازمان امور مالیاتی، گفت: دلیلی برای نگرانی و خروج سهامداران وجود ندارد. افرادی که در سایر بخش های اقتصادی مشغول فعالیت بوده و عملکرد مبهم مالیاتی دارند، باید نگرانی داشته باشند.

خدابخش با بیان اینکه براساس این بخشنامه، اطلاعات همه بازارهای موازی باید به سازمان امور مالیاتی ارسال شود، گفت: نمی توان پذیرفت که این بخشنامه موجب خروج سرمایه گذاران از بازار سرمایه می شود، بلکه به دلیل شفافیت مالیاتی بازار سرمایه باید انتظار ورود نقدینگی را داشته باشیم.

کد خبر 388600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =