تامین سرمایه ها از بازار سرمایه جدا نمی شوند

قصد بانک مرکزی برای دست گرفتن نظارت شرکت های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری دربرنامه ششم در حالی است که این شرکت ها و صندوق ها تحت نظارت بورس فعالیت می کنند قصدی که واکنش های زیادی درپی داشت.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس درجمع خبرنگاران  به این سوال که آیا قرار است شرکت های تامین سرمایه، زیر مجموعه بانک مرکزی قرار بگیرند،اینگونه پاسخ داد: البته متن قید شده در حال اصلاح است. بیشتر بحث این است که اگر بانک ها بخواهند در تامین سرمایه ها مشارکت داشته باشند، بانک مرکزی به آن بانک ها مجوز بدهد. تامین سرمایه ها و صندوق های سرمایه گذاری نهادهای بازار سرمایه هستند.به موجب قانون دائمی که قانون بازار اوراق بهادار هست، مجوزشان را از سازمان بورس می گیرند. در حال حاضرنزدیک به 200 نهاد اعم از صندوق تامین سرمایه فعال هستند و نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر یونیت هولدر دارند که این ها مجوز خود را گرفته اند و از این به بعد هم صندوق های بازارگردانی و سبد گردان ها زیر مجموعه بازار سرمایه خواهند بود.
وی ادامه داد: صندوق ها نیز مجوز خود را از بازار سرمایه می گیرند و تحت نظارت این بازار هستند و چنانچه بانکی بخواهد سهام داشته باشد، طبیعتا هماهنگی هایی با بانک مرکزی خواهد داشت.

 

کد خبر 388525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =