دو لایحه علیه بازارسرمایه در آستانه حذف ازبرنامه ششم

معاون سازمان بورس از دو تغییر مهم در لایحه برنامه ششم خبر داد که در صورت تصویب، منجر به نظارت بانک مرکزی بر صندوق ها و تامین سرمایه ها و دریافت جریمه نقدی از سهامداران حقیقی می شد.

 

علی سعیدی از دو تغییر مهم و مربوط به صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه و جریمه نقدی سهامداران خرد در لایحه برنامه ششم خبر داد و گفت: با هماهنگی های رئیس سازمان بورس در مجلس و در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه و رایزنی با بانک مرکزی و سازمان مدیریت، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه از بند 4 ماده 15 پیشنهادی کمیسیون مزیور، حذف شدند.

وی افزود: همچنین در بند یک ماده 15 جریمه های نقدی و محدودیت های تقسیم سود، حق رای و استفاده از حق تقدم برای تمامی سهامداران در نظر گرفته شده بود که این محدودیت ها و جریمه ها صرفا به سهامداران موثر در انتخاب مدیرانی که مرتکب تخلفی شده بودند، محدود شد. به این ترتیب سهامداران خرد از جریمه های نقدی و محدودیت های حق رای و حق تقدم و محدودیت در تقسیم سود خارج شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: متعاقب آن قرار بر این شد که سهامداران موثر ، در دستورالعملی توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد و تعریف شوند و موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار نیز برسد.

به گفته سعیدی، این موضوع روز شنبه در صحن علنی مجلس و صبح امروز در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه مطرح شد.سپس با هماهنگی های رئیس سازمان بورس، به جلسه ای مرکب از سازمان بورس، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع شد که در آن جلسه توافق اولیه برای این تغییرات حاصل شد.

وی ادامه داد: این توافق و هماهنگی در بدنه دولت شکل گرفته و  امیدواریم در جلسه امروز سه شنبه 7 دی نهایی شود.

کد خبر 388520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =