۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
سامانه "رصد"بورس  رونمایی شد

امروز۱۵ آذر در محل شرکت رایان بورس سامانه زمان سنجی بازار سرمایه (رصد) رونمایی شد.این سامانه از اولین برنامه هایی بود که با ورود شاپور محمدی به سازمان بورس در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا ماهیار، مدیر عامل شرکت رایان بورس و مدیر سابق فناوری اطلاعات سازمان بورس هدف اصلی طراحی این سامانه را شناسایی گلوگاه ها، حذف قوانین زائد از بازار سرمایه و تسهیل امور دانسته و گفت: اولین گام برای حذف قوانین زائد شناسایی آنها است و معمولا برای پروژه های مدیریتی و فرآیند سازی کسب و کارها، فازهای مختلفی ترسیم می شود.

به گفته وی با سامانه "رصد" میانگین زمان پاسخ گویی به درخواست ها و فرآیند ها در سامانه های مختلف سازمان همچون کدال و ستان اندازه گیری خواهد شد ؛همچنین با رصد مستمر فرآیندها گلوگاه ها شناسایی و در صورت نیاز عملکرد سیستم اصلاح می شود.  

ماهیار تصریح کرد: در بحث مدیریت فرآیند، سامانه هایی همچون کدال و ستان در سازمان بورس فعال هستند و نظارت و مانیتورینگ عملیاتی در داخل خود سامانه ها انجام می شود؛ لیکن یک نگاه از بالا و یکپارچه به مجموعه فرآیندها و سامانه ها مکمل این امر خواهد بود.

مدیر عامل رایان بورس دلیل راه اندازی سامانه رصد را اینگونه تشریح کرد: با هدف شناسایی گلوگاه ها و در نهایت مهندسی مجدد فرآیند ها و بهبود مستمر آنها راه اندازی سامانه رصد در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیأت مدیره مدیریت فن آوری بورس تهران، با بیان اینکه این سامانه یک ابزار مدیریتی و استراتژیک محسوب می شود و کاربران آن مدیران ارشد و تصمیم گیران بازار سرمایه هستند، ادامه داد: کار ویژه این سامانه دریافت اطلاعات سیستم های عملیاتی بازار سرمایه، استخراج شاخص های کلیدی و حیاتی و گزارش گیری است.

 

کد خبر 388458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =