سال ۹۶سود سهام عدالت به مردم می رسد نه دولت

رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام این که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد گفت: اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، لااقل باید سود آن را در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم.

پوری حسینی اظهارداشت: این اوراق برای سهامداران قطعا ارزش بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت. اما از آنجا شرکت‌های سهام عدالت به طورکامل منفک نشده میزان سود پرداختی هم مشخص نیست.

وی اعلام کرد: تا کنون این موضوع شناسایی نشده که کدام شرکت‌ها در اختیار مشمولان طرح قرار می‌گیرد و کدامیک به دولت بر می‌گردد. البته سازمان پیش نویس آن را تهیه وبه مراجع ذیربط تحویل داده اما  هنوز تبدیل به مصوبه نشده است.

رییس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر اینکه در مورد میزان سودپرداختی به هر یک از دارندگان سهام عدالت  فعلا نمی‌توان  اظهار نظر کرد، افزود: در طول ۱۰ سال گذشته حدود 42 هزار سهم به این طرح اختصاص پیدا کرده و حدود 30 هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. مابقی هنوز قیمت‌گذاری نشده که به نظر می‌رسد این مقدار قابل قیمت‌گذاری هم نباشد.

پوری حسینی در ادامه با اعلام اینکه قرارگرفتن یا نگرفتن  12 هزار میلیارد تومان باقیمانده در سبد ،مصوبه دولت را نیاز دارد گفت: باید توجه داشت که اگر سهام شرکتی به سهام عدالت اختصاص یافت تا تیرماه  فرصت دارد که مجمع برگزار کرده و سود سهام عدالت را جدا کند و بعد از آن هم،  8 ماه دیگروقت صرف تادیه کند بر همین اساس تا پایان سال 96 این پول در حساب مشمولان خواهد بود.

پورحسینی با تاکیدبر به اینکه پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت قطعی است، اظهارداشت: ممکن است  مجلس قانون دیگری وضع یا ابلاغیه دیگری داشته باشیم که اصل سهام را به مردم ندهیم ولی سود را در سال آینده به مردم خواهیم داد.

کد خبر 388404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =