جزییات استقلال سامانه معاملاتی فرابورس از سایر بازارها

"با استقرار و توسعه نرم‌ افزار های مختلف سامانه ‌های معاملاتی، و استقلال بازارهای فرابورس از بقیه بازارها، تقسیم تعداد تراکنش ‌ها روی سامانه‌ ها و کاهش احتمال کندی ناشی از افزایش سفارش ‌ها و معاملات امکان پذیر شد."

مرتضی آنالویی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس "TSETMC" با بیان اینکه از امروز 8 آبان معاملات فرابورس بر روی هسته معاملاتی جداگانه و مختص این بازار صورت می‌گیردعنوان کرد: درنتیجه تلاش کارشناسان شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، با استقراروتوسعه نرم‌افزارهای مختلف سامانه ‌های معاملاتی، بازارهای فرابورس از بقیه بازارها مستقل شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش کمی داد و ستد بازارها، ابزارهای معاملاتی و همچنین کاربران فعال، فراهم کردن افزایش ظرفیت رشد بازارها در دستور کار قرار گرفت و اجرای پروژه ‌های تکثیر سامانه فعلی وانتقال فرابورس به آن، به عنوان یک راه حل آغاز شد و از ابتدای سال جاری اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اشاره به مزایای اجرای این طرح، گفت: تقسیم تعداد تراکنش ‌ها روی سامانه‌ ها و کاهش احتمال کندی ناشی از افزایش سفارش ‌ها و معاملات از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

آنالویی افزود: با توجه به آمار، با اجرای این طرح در وضعیت معمول، افزایش 40 درصدی سفارش‌ ها و معاملات بورس و همچنین افزایش 2.5 برابری سفارش ‌ها و معاملات فرابورس بدون ایجاد تغییر محسوس در پاسخ ‌دهی سامانه‌ ها، امکان ‌پذیر خواهد بود.وی امکان تفکیک راحت‌ تر فرآیندها و گروه‌ های معاملاتی با قوانین و زمان بندی متفاوت را یکی دیگر از مزایای طرح استقلال فرابورس از سایر بازار ها دانست.

آنالویی تاکید کرد: عملیات بازیافت در هنگام پیشامد یک مشکل تنها روی یک مجموعه‌ کوچک‌تر لازم خواهد شد و این امر سرعت بازگشت به وضعیت طبیعی را افزایش و احتمال خطا را کاهش می دهد.

کد خبر 388395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =