مدیریت درست بورس کالارانت را کمرنگ می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص کارکرد بورس کالا اظهارداشت:اگر با حمایت دستگاه های مختلف، روند فعالیت های بورس کالا در بازار کالای کشور به صورت همه جانبه انجام شود، این نهاد نه تنها می‌تواند انضباط مالی و رقابت پذیری ایجاد کند بلکه به مانعی اصلی در مقابل رانت های موجود تبدیل خواهد شد.

حمیدرضا فولادگر، با اشاره به تدوین لایحه اصلاح قانون بازار در دولت و تاکید بر لزوم بررسی جامع آن در مجلس به عنوان امری مهم و اساسی گفت: براساس این قانون باید گسترش بازار سرمایه از جمله بورس کالا مورد توجه قرار گیرد اما علی رغم گذشت بیش از 10 سال از اجرایی شدن این قانون، هنوز بسط و گسترش کافی نداشته است.

نماینده مردم اصفهان به برخی بحث های جانبی در خصوص معاملات شماری از کالاها بورس کالا اشاره کرد و گفت: از جمله این موارد در مورد کالاهای نفتی و پتروشیمی و تاثیرگذار بر اقلام کالای مصرفی مردم است که چون نگاه همه‌ جانبه‌ای به آن‌ها وجود ندارد، بحث‌هایی به وجود می آید.

وی در این رابطه توضیح داد: به طور نمونه درباره محصولات پتروشیمی مواردی مطرح شد که تصمیم نهایی، عرضه همه جانبه کالاها در بورس در راستای جلوگیری از رانت و ایجاد معاملات عادلانه بود.

 

کد خبر 388384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =