عرضه پگاه گلستان به اضافه سه پگاه دیگردر دستورکار

جلسه یک دیدار یک عرضه با معارفه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان که قصد دارد به زودی۱۰ درصد سهام خود را ازطریق فرابورس عرضه کند باحضورجمعی از مدیران هلدینگ صنایع شیرو این شرکت برگزارشد. «غگلستا» ۱۲۰میلیارد ریالی که با ظرفیت تولید ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن محصولات لبنی از سال۶۴ تاکنون فعال است تنوع محصول برای افزایش درآمد را دردستورکاردارد.

گسترش دامنه شرکت های بورسی

به گزارش پایگاه خبری " آن بورس" در ابتدای این نشست وحید وحیدی معاون مالی شرکت صنایع شیر ایران به معرفی شرکت صنایع شیربه عنوان سرگروه شرکت‌های پگاه پرداخته واظهار داشت: این هلدینگ درمجموع  30 شرکت دارد که 17 شرکت تولیدی است واز میان تولیدی ها 4 شرکت در بورس و فرابورس حضوردارند. همچنین مقدمات پذیرش 3 شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان و شیر پگاه آذربایجان شرقی فراهم شده که در انتظارعرضه اولیه اند.

سرگروه درسودای بورس

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی سهامدارعمده «غگلستا» ورود سهام شرکت های زیرمجموعه به بازار سرمایه است، گفت: در این راستا برنامه ریزی شده هلدینگ صنایع شیر ایران نیز در فرابورس پذیرش و سهام آن عرضه شود.

اول کوچکترها

در همین ارتباط مهدی قربانی معاون هماهنگی و امور شرکت های شرکت صنایع شیر ایران در پاسخ به این سوال که چه زمانی سهام این شرکت برای ورود به بازار سرمایه آماده می شود؟ گفت: این مهم در دستور کار است نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد. این درحالی است که باید مراحل عرضه اولیه سه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان، گلپایگان و شیر پگاه آذربایجان شرقی انجام شود تا با تصمیم سهامداران عمده یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و توسعه صنایع بهشهر این برنامه عملیاتی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگرمبنی بر اینکه با توجه به کوچک بودن شرکت ها از لحاظ سرمایه اسمی سهامدار عمده برنامه ای برای افزایش سرمایه شرکت های تولیدی زیرمجموعه و بورسی در دستور کار دارد یا خیر؟ گفت: بحث افزایش سرمایه فعلا مطرح نیست و استدلال مان این است که شرکت های با سرمایه فعلی شان قادربه فعالیت های تعریف شده هستند.چنانچه هلدینگ ضرورتی در این باره احساس کند، برنامه افزایش سرمایه شرکت ها دنبال خواهد شد.

قطاری از شرکت ها برای صادرات

در ادامه که نوبت به توضیحات مدیرعامل پگاه گلستان رسید سیدجلال شریف الحسینی درارتباط با وضعیت مالی شرکت و پیش بینی سود سال مالی 95 گفت: اولین سود سال مالی منتهی به اسفند جاری شرکت با 13 درصد افزایش نسبت به سال 94 (638 ریال) مبلغ 722 ریال در نظر گرفته شده که در گزارش میاندوره ای 3 ماهه از این میزان 33 درصد سود محقق شده است. وی به صادرات 25 درصدی مواد اولیه فراوری شده درسال 94 اشاره کرده و گفت: سال گذشته 7200 تن معادل 20 میلیون دلارمحصول به عراق ،پاکستان وافغانستان صادرشد هم اکنون درحال نهایی کردن صادرات به  تاجیکستان و ارمنستان هستیم.  

بدهی جاری

شریف الحسینی در خصوص میزان مطالبات شرکت پگاه گلستان گفت: از جمله مطالبات جاری شرکت مربوط به بدهی یک میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش ازبرای شیر رایگان مدارس  است. علاوه بر آن 29 میلیارد تومان هم مربوط به بدهی بازار است که مطالبه آن از سوی شرکت های توزیع منطقه ای پیگیری می شود.

سرخط های  از شرکت

  •  بیش‌از 99درصد از سهام این شرکت به شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) اختصاص دارد.
  • P/E گروه محصولات غذایی و آشامیدنی در بازار بین 9 و 10 مرتبه است. سهامدار عمده متعهد به عرضه 10 درصد دیگر بعد از روز عرضه اولیه است که  تا پایان سال انجام می شود.
  • سود عملیاتی پساز کسر مالیات 86میلیارد ریال ، پیش بینی درآمد سال مالی 95 مبلغ 722ریال؛ پوشش 5ماهه، 107درصد؛ پوشش 3ماهه، 33درصد ارقام اعلامی صورت مالی هستند.  
  • پیشبینی افزایش 20درصدی سود برای سال 95با توجه به تنوع محصولات در دستورکارشرکت قراردارد.
  • ارزش جایگزینی شرکت 600میلیارد ریال  برآوردشده است.
کد خبر 388332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =