تفاهم نامه همکاری سازمان بورس با "بافین" آلمان

در راستای اهداف سازمان بورس مبنی بر بین‌المللی کردن بازار سرمایه، گروهی از مسئولان ارشد بازار سرمایه ایران با همتای آلمانی خود، بافین (BaFin)، ۱۶ شهریور در شهر فرانکفورت آلمان دیدار و گفتگو کردند.

هیات ایرانی متشکل ازعلی سعیدی، نایب رییس هیات مدیره و معاونت نظارت بر نهادهای مالی، بهادر بیژنی جانشین رییس سازمان در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی وفرهاد مرسلی رییس امور بین‌الملل با ریاست شاپور محمدی رییس سازمان بورس با فلیکس هوفلد رییس و الیزابت روگله مدیر ارشد اجرایی نظارت بر اوراق بهادار و مدیریت دارایی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

همچنین، طرفین از آمادگی و تمایل خود نسبت به همکاری نزدیک و مشترک در زمینه‌های مورد علاقه که انتفاع هر دو بازار سرمایه را به همراه داشته باشد خبر دادند.هوفلد با اشاره به همکاری دیرین و ریشه دار بین  ایران و آلمان در زمینه‌های مختلف به ویژه صنعت، ابراز داشت که این همکاری باید به بازار مالی به ویژه بازار سرمایه تسری یابد.

وی گفت: از آنجا که آلمان یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، با توجه به یادداشت تفاهم منعقده، ارتباط بازار سرمایه ایران به اروپا تسهیل خواهد شد، اما هنوز برخی موانع وجود دارد که با اقدامات و راهبردهای طرفین برطرف خواهد شد.

در ادامه این دیدار رییس سازمان بورس و اوراق بهادارتهران  این تفاهم نامه را نقطه عطفی در تاریخ همکاری بازار سرمایه ایران و آلمان برشمرد.شاپورمحمدی ابراز اطمینان کرد که این یادداشت تفاهم مسیر همکاری بین شرکت‌ها و نهادهای بازار سرمایه ایران و آلمان را هموار خواهد کرد.

وی افزود: بازار مالی آلمان در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بازار و زیرساخت، فناوری، واسطه گری مالی (حضانت)، پذیرش متقابل و نظایر آن می‌تواند با طرفین ایرانی به همکاری بپردازد.در ادامه دو طرف موافقت کردند تا در راستای گسترش همکاری دوجانبه، کارگروهی تشکیل شود تا زمینه‌های مشترک را بررسی و به اجرایی کردن مفاد این یادداشت تفاهم بپردازند. همچنین در این دیدار مقرر شد کارگاه مجازی و حضوری مشترک ایران و آلمان، برای تبادل دانش و تجربه در زمینه‌های مرتبط تشکیل شود.

به علاوه در حاشیه دیدار با مسئولین بافین، هیات ایرانی با برخی نهادهای دیگر بازار مالی آلمان از جمله بورس آلمان و Deutsche Bundesbank دیدار و گفتگو کردند.

تصویری از بافین

بافین یک نهاد فدرال مستقل و کاملا یکپارچه است که دفاتر مرکزی آن در دو شهر بن و فرانکفورت قرار دارد و نهاد ناظر بر آن وزارت دارایی آلمان فدرال است. بافین نهاد ناظر و قانونگذار مالی 2700 بانک، 800 نهاد خدمات مالی و بیش از 700 متعهد بیمه است.

 

 

کد خبر 388292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =