۱۰  شرکت در نوبت ورود به بورس

مدیرپذیرش بورس از برنامه عرضه اولیه دو شرکت جدید در ماه آینده، انتقال پالایشگاه تهران و در نوبت ماندن حداقل ۸ شرکت دیگر خبر داد.

اسماعیل درگاهی در رابطه با برنامه بورس برای ورود شرکت های جدید در ماه های آینده اظهار داشت: شهریورماه فصل تازه ایی از عرضه های اولیه و حضور شرکت های جدید در بورس تهران خواهد بود و طی آن شرکت هایی که در 5 ماه اول سال پذیرش شده اند به همراه شرکت های پذیرفته شده سال قبل، به مرور وارد بازار سهام خواهند شد.

وی با بیان اینکه برخی ابهامات مربوط به شرکت ها و طولانی شدن فرایند تصمیم گیری توسط سهامداران عمده از جمله دلایل تاخیر درورود شرکت های جدید است، افزود: در صورت نبود مانع و رویدادی پیش بینی نشده، قرار است در ماه آینده سهام دو شرکت آسان پرداخت با سرمایه 75 میلیارد تومانی و ارزش بازار قابل توجه به همراه شرکت 100 میلیارد تومانی ایرانیان اطلس عرضه اولیه شوند.

این مقام مسئول درباره ترکیب سهامداری این دو شرکت نیز گفت: ایرانیان اطلس وابسته به بانک انصار بوده و در زمینه ساخت و ساز و انبوه سازی فعال است. 40 درصد سهام شرکت آسان پرداخت هم در اختیار زیرمجموعه های بانک کشاورزی قرار دارد و دو فرد حقیقی کارآفرین نیز هر کدام مالک 30 درصد این  شرکت هستند.

درگاهی اظهارداشت : در ماه های آتی نیز در صورت وجود شرایط مناسب و تصمیم سهامداران عمده ، شرکت هایی چون فولاد کاوه جنوب کیش، گروه دارویی برکت، نیروگاه جهرم به عنوان اولین نیروگاه پذیرفته شده در بورس، شفا دارو، شرکت ملی نفتکش ایران، مالی اعتباری سینا، هتل هما، مهندسی اویک وغیره به تدریج وارد بازار خواهند شد تا سال پرباری برای بورس رقم خورد.

وی در واکنش به این سئوال که آیا شرکت یا شرکت هایی هم از فرابورس به بورس منتقل خواهند شد؟گفت: طبق موافقت اردیبشهت سال جاری هیات پذیرش، پالایشگاه تهران آماده انتقال به بازار دوم معاملات بورس تهران بوده و طبق روال، انتقال "شتران" و بازگشایی نماد انجام خواهد شد.

درگاهی درباره پذیرش دیگر اوراق بهادار در بورس تهران نیز توضیح داد: درحالی از امروزمعاملات ثانویه اوراق مشارکت 500 میلیارد تومانی شهرداری مشهد در بورس آغاز می شود  که 400 میلیارد تومان از اوراق این شهرداری نیز پذیره نویسی خواهد شد. علاوه بر این شرکت هایی مانند فولاد مبارکه و سایپا برنامه انتشار صکوک دارند که بعد از طی مراحل لازم، در ماه های آیندعه عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 388237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =