موسسه ثامن الحجج وزیر اقتصاد را درمرز استیضاح  قرارداد

نمایندگان مجلس به دلیل بلاتکلیفی موسسه ثامن الحجج (ع) که سرمایه گذاران رادچار دردسرهای کرده ، وزیراقتصاد را بازخواست می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفت: بی توجهی به تعیین تکلیف موسسه ثامن الحجج (ع) استیضاح وزیراقتصاد را درپی دارد.حسن حسینی شاهرودی با انتقاد از بلاتکلیفی سپرده گذاران و کارمندان موسسه مالی غیرمجاز ثامن الحجج(ع)اظهارداشت: سوال از وزیر و استیضاح وی با بی توجهی دولت به تعیین تکلیف وضعیت موسسه ثامن الحجج(ع) قوت می گیرد.وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی ناسالم کشور باعث بروز بسیاری از تخلفات مالی شده ، افزود: رو شدن هر روزه موسسه ای غیرمجاز نتیجه اقتصاد بیمار کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با تاکید براینکه قبل از ورود مجلس به موضوع تخلفات موسسات مالی غیرمجاز دولت باید به آن ها ورود داشته باشد،تصریح کرد:دولت باید با تهیه سازوکارهایی قبل از بروز تخلف راههای منتهی به آن را مسدود کند.حسینی شاهرودی با اشاره به ارایه مجوز فعالیت ازسوی بانک مرکزی به موسسه ثامن الحجج(ع)  همچنین دریافت تضامین لازم از آن، تاکید کرد: مردم به موسسه ای که مجوز بانک مرکزی داشته و با تقدیرهای بانک مرکزی فعالیت می کرده ،اعتماد کرده اند و سپرده خود را نزد آن گذاشته اند. بانک مرکزی باید پاسخ اعتماد مردم به موسسه ثامن الحجج(ع) را بدهد،زیرا مردم به اعتبار بانک مرکزی به این بانک اطمینان کرده اند.

وی با بیان اینکه بی توجهی بانک مرکزی به وضعیت ثامن الحجج (ع) ورود مجلس به بررسی وضعیت موسسات مالی غیرمجاز را در پی دارد، افزود: ادامه روند بی توجهی ها احضار وزیر اقتصاد به مجلس را در پی دارد. به طورحتم پس از تعطیلات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه بررسی وضعیت موسسه ثامن الحجج(ع) در مجلس با حضور مسئولان مربوطه انجام خواهد شد.

 

کد خبر 388208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =