کاهش سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به ۱۸/۵ درصد

رئیس اداره بازرسی نهاد های مالی سازمان بورس خبر دادکه نرخ بازدهی ۱۷ و حتی ۱۶ درصدی برای صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت ارایه شده اما بطورمتوسط نرخ بازدهی این صندوق ها به تدریج از مرداد ماه به ۱۸/۵درصد کاهش می یابد.

 مهرداد فرح آبادی با بیان اینکه در سال 1394 ارزش خالص دارایی صندوق های سرمایه گذاری به بیش از 60 میلیارد تومان رسید، عنوان کرد: هم اکنون ارزش دارایی‌های 180 صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران از 85 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است که از کل ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری مبلغ 81 هزار میلیارد تومان متعلق به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است .

وی با بیان اینکه تعداد سرمایه گذاران در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به 963 هزار نفر رسیده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری ارزش سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به بیش از 23 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال 94 حدود یکصد هزار سرمایه گذار جدید به تعداد دارندگان واحدهای سرمایه گذاری آنها افزوده شده است.

فرح آبادی از کاهش نرخ بازدهی صندوق های سرمایه گذاری متناسب با کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: بخش عمده ای از دارایی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از انواع اوراق مشارکت و گواهی سپرده بانکی تشکیل شده و طبیعی است با کاهش نرخ سود بانکی بازدهی صندوق‌ها نیز دستخوش تغییر شود.

هم اکنون در بازار سرمایه حدود 18 هزار میلیارد تومان انواع اوراق با درآمد ثابت از جمله صکوک و سایر اوراق بهادار معامله می‌شود که از این رقم 11 هزار و 500 میلیارد تومان سهم فرابورس و 6 هزار و 500 میلیارد تومان سهم بورس تهران است.

کد خبر 388180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =