فاکتورهای نفتی رصد می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 62 پالایشگاه‌ و پتروشیمی‌ها، بورس و شرکت‌های بازرگانی مرتبط که فروش مستقل دارند باید به سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی (ثامن) متصل شوند.

 قاسم خورشیدی با اعلام این خبر افزود: فرآیند آزمایشی طرح «ثامن» (ثبت الکترونیکی‌ معاملات نفتی) سال گذشته با پالایشگاه تهران انجام شد و امسال برای کلیه پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی اجرا می‌شود که آنها نیز کل فاکتورهای فروش نیمه دوم سال 94 را ثبت و از ابتدای امسال هم این فاکتورها را در این سامانه ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مابقی واحدها هم به زودی به این سامانه ثبت الکترونیک معاملات نفتی متصل خواهند شد، گفت: پالایشگاه‌های نفتی و گازی و همه پتروشیمی‌ها، بورس و شرکت‌های بازرگانی مرتبط با این واحدها اگر فروش مستقل داشته باشند باید به این سامانه متصل شوند.

خورشیدی با تاکید بر اینکه کل معاملات نفتی داخل کشور در سامانه «ثامن» ثبت خواهد شد، گفت: شرکت‌‌های پایین دستی هم به عنوان خریدار باید به این سامانه متصل شوند.مجموعه پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها شامل 9 پالایشگاه نفت، 6 پالایشگاه گاز و 47 پتروشیمی به این سامانه متصل می شوند. کل معاملات نفتی داخل کشور چه آنهایی که مستقیماً به فروش می‌رسد و چه معاملاتی که از طریق بورس انجام می‌شود در سامانه ثبت الکترونیکی‌ معاملات نفتی (ثامن) ثبت خواهد شد.

کد خبر 388179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =