اختصاصی/  پذیره نویسی اوراق فولاد مبارکه باطل شد

تخلف شرکت عرضه کننده و بازارگردان اوراق مرابحه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، موجب ابطال پذیره نویسی این اوراق شد.

به گزارش خبرنگار سایت بورس آنلاین سه سنبه 29 تیر100 میلیارد تومان عرضه این اوراق دو ساله معاف ازمالیات با نرخ سود 20 درصدی ( پرداخت هر 3 ماه یکبار) تا حدی با استقبال روبرو شد که معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از تقاضای 15برابری نسبت به عرضه خبرداد.

اما پس از گذشت 4 روز به دلیل دستکاری در نحوه تخصیص موجی از اعتراضات به را افتاد ، اعتراضات خبر ابطال این معاملات را به دنبال داشت که در در تماس با بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ابطال معامله روز چهارشنبه اوراق فولاد مبارکه تایید شد.

 مدیرسرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه امین در خصوص چرایی لغو این پذیره نویسی گفت : بالابودن سود اوراق نسبت به سود بانکی و همچنین دوساله بودن آن جذابیت زیادی را برای خرید ایجاد کرد برای همین تقاضا های ارسال شده قابل توجه بود.    

عزت الله طیبی افزود: ناظر بازارفرابورس برای ایجاد تعادل در میزان عرضه سهم صندوق ها را حداکثر 5 میلیارد تومان و سایر افراد را 2 میلیارد تعیین کرده و تاکید داشت هر درخواست بیش از این موجب ابطال معامله خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرابورس سهم همه متقاضیان را مشخص کرد، اظهارداشت: معاملات چهارشنبه 30 تیر قطعی شد اما متاسفانه شرکت عرضه کننده و بازار گردان این اوراق درروند تخصیص تخلف کرد . این کارگزاری 50 میلیارد از اوراق را برای  5 شرکت  تابعه خود با بیش از 9 میلیارد تومان برای هریک برداشته و 50 میلیارد تومان مابقی را به کل متقاضیان اختصاص داد.

به گفته طیبی از آنجا که این عرضه عمومی بوده و خصوصی نیست ناظر بازار دستور ابطال پذیره نویسی را صادر کرده است.با شرایط ایجاد شده عرضه ای که می‌توانست در زمان مقرر به خوبی انجام شود اکنون با مشکلاتی مواجه شده و دقیقا هم مشخص نیست چه زمانی فروش این اوراق البته اصولی و درست انجام خواهد شد.    

 

کد خبر 388177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =