مخابرات اول حق دولت را بدهد بعد تخفیف دهد

معاون وزیر ارتباطات گفت: تا روزی که مخابرات بدهی‌ با زیرساخت را تعیین تکلیف نکند نمی‌تواند از نرخ‌های جدید اینترنت و انتقال بهره‌مند شود و باید حق دولت را بپردازد.

تصویب تعرفه‌های جدید ارتباطی در حوزه ICT منجر به کاهش نرخ پهنای باند بین‌الملل بین 16 تا 40 درصد و با میانگین 30 درصد و کاهش تعرفه‌های انتقال لایه 2 و 3 بین 20 تا 70 درصد و با میانگین 40 درصد برای اپراتورها شد که قرار است نرخ‌های جدید از اول مرداد در سیستم ارتباطی کشور اعمال شود.

طبق اظهارات علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هر دو این موارد با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده، درصد کاهش تعرفه بیشتر می‌شود.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه‌های جدید خدمات ADSL نیز پیش از این گفته بود در بخش خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL با مصرف بیش از 2 گیگابایت به صورت ماهانه، حداقل 16 درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به 30 درصد هم می‌رسد.با این حال بندی در مصوبه چند جانبه اخیر وجود دارد که بهره‌مندی اپراتورها از کاهش نرخ‌ها را منوط به تعیین تکلیف بدهی‌هایشان با مجموعه وزارت ارتباطات می‌کند.محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: زمانیکه بنده در شرکت ارتباطات زیرساخت مسئولیت گرفتم، بدهی‌های مخابرات ایران به این شرکت 430 میلیارد تومان بود که با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در مخابرات، حدود 130 میلیارد تومان از بدهی‌شان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: بخشی از بدهی‌های مخابرات با همدلی مسئولان جدید این شرکت، پرداخت شد اما نکته‌ای که در مصوبات کمیسون تنظیم مقررات ارتباطات وجود دارد این است که شرکت‌ها زمانی می‌توانند از تعرفه تخفیفی زیرساخت استفاده کنند که بدهی‌هایشان تعیین تکلیف شده باشد.

کد خبر 388173

اخبار مرتبط

  • رد یک شایعه از سوی بهارستانی‌ها

    عضو هیئت رئیسه مجلس خبرداد:

    رد یک شایعه از سوی بهارستانی‌ها

    عضو هیئت رئیسه مجلس با رد شایعه مصوبه بهارستان برای افزایش قیمت اینترنت در سال آینده از مصوبه مجلس برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت اینترنت توسط وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۰ و آشکار شدن درامدهای چندهزار میلیاردتومانی دولت از اپراتورها خبرداد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =