مپنا به مجوز زیمنس نزدیکتر شد

وزیر نیرو ضمن اعلام مذاکره با دو شرکت زیمنس و رولزرویز از مساعد شدن زمینه اعطای مجوز جدید زیمنس به مپنا خبرداد.

حمید چیت چیان که هفته گذشته در لندن با نمایندگان دو شرکت زیمنس و رولز رویز برای همکاری در زمینه تکنولوژی های جدید تولید برق دیدار کرد در خصوص نتایج این نشست ها گفت: ایران در حال افزایش تلاش خود برای جذب سرمایه گذاری خارجی در زیرساخت های انرژی  است که در این مسیر مذاکراتی را با شرکت های زیمنس و رولز رویز انجام داده است.

به گفته وی محور اصلی مذاکرات ژنراتورهای موسوم به غیرمتمرکز بوده که در مقایسه با نیروگاه های تولید برق بزرگ، برق را به صورت محلی و انعطاف پذیر تولید و عرضه می کنند.هرچندهنوز هیچ قراردادی در این زمینه منعقد نشده، اما چیت چیان گفته است زیمنس و رولز رویز علاقمند به حضور در ایران هستند. وی امیدوار است به زودی نتیجه ای حاصل شود.

زیمنس نیز اعلام کرد: گفت و گوی نزدیکی با دولت ایران و شرکای داخلی در حوزه زیرساخت ها، انرژی و تکنولوژی داشته ایم با امضای هرگونه قراردادی یک موافقتنامه موقت اعطای مجوز زیمنس به مپنا داده خواهد شد. این قرارداد به گروه مپنا ایران اجازه می دهد توربین های کلاس اف شرکت زیمنس را در ایران برای استفاده در نیروگاه های گازی تولید کند.

چیت چیان گفت: انتظار است قراردادهای بیشتری در آینده منعقد شود. ما پیشنهادات مختلفی را برای سرمایه گذاری در داخل کشور دریافت کرده ایم که برخی برای ساخت نیروگا و برخی برای تولید تجهیزات نیروگاهی هستند.

وی اذعان کرد هنوز برخی مشکلات به دلیل کندی بانک ها در از سرگیری روابط با ایران وجود دارد، اما روند مثبت است و شرکت ها و کشورهایی که می توانند به صورت فوری خود را با وضعیت جدید وفق دهند، برنده خواهند بود.

به گفته وزیر نیروایران  قصد دارد در 5 سال آینده 26 هزار و 500 مگاوات به ظرفیت تولید برق 75 هزار مگاواتی فعلی خود اضافه کند که تقریبا یک پنجم از این ظرفیت جدید از طریق انرژی های تجدیدپذیر نظیر توربین های بادی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 388161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =