افت نرخ اوراق حق تقدم خرید مسکن 

طی معاملات امروز(سه شنبه) بازار فرابورس همزمان با رشد ۵ واحدی آیفکس (شاخص فرا بورس)، ۷۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۷۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت علاوه بر این در بازار اوراق تسهیلات مسکن نیز ضمن کاهش قیمت در اغلب نمادها، هر ورقه حق تقدم خرید مسکن ۶۹۰تا ۷۴۰ هزار ریال معامله شد.

معاملات سی امین روز تیر ماه 1394 با خرید و فروش 75 میلیون و 960 هزار ورقه بهادار در 9 هزار و 427 نوبت به ارزش 775 میلیارد و 440 میلیون ریال به پایان رسید.

امروز در حالی که آیفکس با افزایش 5 واحدی به رقم 805.56 واحد رسید، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله 14 میلیون و 380 هزار سهم بیشترین حجم و هلدینگ خاورمیانه با ثبت رقم 31 میلیارد و 130 میلیون ریال بیشترین ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص دادند.

بیشترین افزایش قیمت روز جاری مربوط به رشد قیمت سهام فولاد آلیاژی یزد، آهن و فولاد ارفع و زرین معدن آسیا بود و سهام پتروشیمی مارون و فولاد هرمزگان بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

در سوی دیگر بازار هم حق تقدم پالایش نفت تهران، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

همچنین امروز دوره مجدد پذیره نویسی واحدهای صندوق های قابل معامله(ETF)سپهر خبرگان نفت در نماد (سخنم) در بازار سوم فرابورس انجام شد.

این گزارش حاکیست، بیشترین حجم معاملات ETF در روز جاری به صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان با خرید و فروش 3 میلیون و 680 هزار سهم اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 90 هزار و 350 ورقه اجاره چادرملو معامله شد.

علاوه بر این، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، پتروشیمی جم و پتروشیمی امیرکبیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بودیم.

 

منبع: روابط عمومی فرابورس ایران

کد خبر 388055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =