تردد کشتی های خارجی به بنادر ایران آغاز شده است

مدیرعامل کشتیرانی از افزایش تردد خطوط کشتیرانی خارجی دنیا طی یک هفته اخیر خبر داد وگفت: امیدواریم لغو تحریم‌ها آنقدر طول نکشد که خطوط خارجی جای کشتیرانی جمهوری اسلامی را بگیرند.

محمدحسین داجمر به وضعیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با لغو تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: طی سال‌های تحریم ما با دو مساله روبه‌رو بودیم. یکی محدودیت‌هایی که به‌دلیل تحریم برای خطوط کشتیرانی ایجاد شده بود و دیگری جوّ روانی ناشی از تحریم‌ها.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته بسیاری از خطوط خارجی کشتیرانی تردّد‌شان را به ایران آغاز کردند و بنادر ایران را جزو بنادری که در آن توقف خواهند داشت، قرار داده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد تا لغو تحریم‌های کشتیرانی که در یک زمان‌بندی و به مرور اتفاق خواهد افتاد، به گونه‌ای نباشد که از خطوط کشتیرانی خارجی که اکنون به راحتی به ایران تردّد می‌کنند عقب بمانیم؛ چراکه این مساله به ضرر خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.به طور مثال در زمان تحریم حمل کالاهای صادراتی که مرتبط با مسایل هسته‌ای و موشکی بود، کره‌ای‌ها پا را از این مساله فراتر گذاشته و به گونه‌ای برخورد کردند که صاحب کالا از خطوط کشتیرانی کره استفاده کند.

داجمر همچنین از احیای خطوط کشتیرانی برای کشورهای اروپا، کانادا و استرالیا خبر داد و گفت: طی این سال‌ها به‌دلیل کاهش تردّد از ظرفیت بهینه خط کشتیرانی آن طور که باید استفاده نشده و در برخی موارد مجبور به تغییر کاربری کشتی‌ها شده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه آیا اکنون خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با احتمال افزایش حجم مبادلات تجاری ظرفیت لازم را دارد، گفت: اکنون 160 فروند کشتی با 5.6 میلیون تن ظرفیت وجود دارد که امیدواریم با برداشته شدن محدودیت‌ها استفاده بهینه‌تری از این ظرفیت داشته باشیم.

 

منبع: بورس پرس

کد خبر 388053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =