سوییفت به زودی باز می شود

اثر توافقات قطعا بر کشور و اقتصاد مثبت خواهد بود و وقتی اقتصاد کشور و بنابراین به طور طبیعی با رشد بازار سرمایه همراه خواهد شد.

عباس کبریایی‌ زاده، رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص اثرات توافقات هسته ای در بازار سرمایه اشاره داشت: به زودی شاهد باز شدن سوییفت خواهیم بود و طبیعتا باز شدن سوییفت، روابط تجاری ما با دنیا را روان خواهد کرد و این روابط جدید می تواند اثرات مفیدی در بازار سرمایه داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: از اثرات دیگر این توافق می توان به این موارد اشاره داشت که قیمت تمام شده گشایش اعتبارهای اسنادی کاهش خواهد یافت و نیاز به نقدینگی در صنایع نیز کاهش می یابد.

کبریایی زاده گفت: امروزه با صنایعی مواجه هستیم که معادلTurnover سالانه از تسهیلات استفاده کرده اند و این به شدت آسیب به بازار سرمایه وارد می کنند و سودآوری را کاهش می یابد.

وی ادامه داد: با صنایعی مواجه هستیم که هزینه مالی آنها بر سود عملیاتی شرکت ها به شدت تاثیرگذار است. صنایعی در بازار سرمایه داریم که بیش از نیمی از سود ناخالص برای تسهیلات بانکی هزینه می شود.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اشاره داشت: بنابراین معتقدم این توافقات و برداشته شدن تحریم ها به خصوص لغو تحریم بانک مرکزی و سوئیفت، تا ده روز آینده موجب روان شدن فعالیت های صنعت و تبادلات پولی با سایر شرکت ها و توسعه صادرات خواهد شد.

وی افزود: از معضلاتی که داریم این است که صنایع وقتی صادر می شوند با نقل و انتقال پول مشکلات عدیده ای دارند و امیدواریم با برداشتن این تحریم ها، از نظر توسعه تبادلات مالی، اثرات مثبتی را بر اقتصاد کشور شاهد باشیم.

این مقام مسئول در خصوص روند بازار سرمایه در روز جاری اعلام داشت: طبیعتا بازار مدت ها دچار گیجی و سردرگمی بوده است و از حالت تعادل خارج شده است. بازار سرمایه در روزهای گذشته به خصوص دولت دهم دچار یک تنش هایی همراه با مداخلات غیر معقول دولتی بوده است که نتیجه آن، موجب شده است که بازار از پیش بینی خارج شود.

وی ادامه داد: بازار فاز احتیاط را در پیش گرفته است که به نظر رفتاری معقول و منطقی است.

 

منبع: پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه -سنا-

کد خبر 388020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =