۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
پارسیان ‌آماده بازگشایی

بانک پارسیان درباره کاهش ۳۷.۵ درصد سود هر سهم سال مالی ۹۳ توضیح داد و آماده بازگشایی نماد معاملاتی شد.

در جریان معاملات چهارشنبه گذشته بورس، نماد معاملاتی بانک پارسیان به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف و موجب کنجکاوی برخی سهامداران شد.

پیگیری های بورس پرس نشان داد این رویداد به علت در پیش رو بودن تعدیل منفی بیش از 20 درصدی سود سال گذشته بو ناشی از کاهش درآمدهای غیر مشاع این بانک 1.58 هزار میلیارد تومانی است.
بر اساس این گزارش،حال در شرایطی سود هر سهم محقق شده 93 " وپارس" با 37.5 درصد افت از 200 به 125 ریال رسیده که مهدی رضایی معاون مالی و سرمایه گذاری در پاسخ به درخواست سازمان بورس ، اعلام کرد: علت عدم تحقق پیش بینی سود هر سهم در سال 93 ، عدم نهایی شدن قرارداد با خریدار مورد نظر در خصوص یکی از املاک تملیکی بانک بوده است.
وی در مورد دیگر درخواست سازمان بورس مبنی بر لزوم بازنگری در سود 306 ریالی هرسهم سال مالی جاری هم توضیح داد: با توجه به اینکه صورت های مالی این بانک برای سال 93 توسط بانک مرکزی در دست بررسی است ، تا عدم حصول نتیجه نهایی این بررسی، امکان ارایه پیش بینی سال 94 مقدور نیست.
به گفته وی به محض قطعیت و در صورت وجود تغییر با اهمیت در پیش بینی ، مراتب به سازمان بورس اعلام خواهد شد.
به این ترتیب درشرایطی قیمت هر سهم "وپارس" طی سال جاری با 24 درصد کاهش از 236 ( 8 فروردین ) به 178 تومان رسیده که طی یکی دو روز کاری آینده نماد این بانک باز می شود.
این درحالی است که زمان مجمع سالانه که باید تا پایان تیر برگزار شود به دلیل لزوم بررسی صورت های مالی 93 توسط بانک مرکزی، تاکنون نامشخص مانده است.
 
منبع: بورس پرس
کد خبر 387984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =