افزایش تقاضا در پی کاهش قیمت ها

معاملات روز سه شنبه محصولات پتروشیمی با افزایش تقاضا نسبت به هفته گذشته روبه رو شد.

افزایش تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی در روز سه شنبه سبب شد تا معامله گران نسبت به آینده بازار پتروشیمی امیدوار شوند.

مصطفی عادل، فعال بازار پتروشیمی درباره معاملات روز گذشته محصولات پتروشیمی گفت: کاهش چشمگیر قیمت های پایه باعث شد تا در گام اول برای کالاها تقاضا ایجاد شود؛ چرا که معاملات برای برخی از مشتریان جذابیت داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ورود برخی از معامله گران به بازار دیروز اندکی هیجانی نیز بود؛ چرا که موجودی انبار مجتمع های پتروشیمی زیاد است و به نظر می رسد با ورود به هفته آینده اندکی از جو روانی بازار کاسته شود.

در همین حال روز گذشته برخی از محصولات پتروشیمی جم که عرضه های اندکی داشتند با تقاضای بالا رو به رو شدند و پس از آف گریدها در صدر کالاهای مورد توجه بازار بودند. به این ترتیب پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۰۵ و ۵۲۵۱۸ پتروشیمی جم تقاضای بالایی را به ثبت رساندند، به طوری که عرضه ۲۲۰ تنی ۵۲۵۰۵ جم ۴۸۴ تن تقاضا داشت، این کالا با قیمت پایه ۴ هزار و ۲۷۲ تومان عرضه و با قیمت پایانی ۴ هزار و ۴۲۲ تومان خریداری شد. همچنین ۵۲۵۱۸ این پتروشیمی نیز با حجم ۱۱۰ تن عرضه شد که ۵۹۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۷۲ تومان بود که با قیمت پایانی ۴ هزار و ۴۱۴ تومان توسط معامله گران خریداری شد.

البته در این روز پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر همچنان مورد توجه و اقبال بازار بود، به طوری که ۴۸۴ تنی این کالا ۲ هزار و ۲۶۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۴ هزار و ۴۷۸ تومان و قیمت پایانی آن هم ۴ هزار و ۹۲۶ تومان رقم خورد. البته در این روز ۲۰۹ شازند وارد سیستم مچینگ شد.

همچنین در این روز پلی اتیلن سنگین بادی BL۳ جم هم عرضه اندکی داشت، عرضه ۲۲۰ تنی این کالا ۵۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۴۹۰ تومان بود که با قیمت پایانی ۴ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد.  

 

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران

 

کد خبر 387944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =