فطانت باید خون تازه‌ای در رگ‌های بورس وارد کند

یک نماینده مجلس درباره تغییر مدیران سازمان بورس و عمکرد رییس جدید سازمان بورس اظهار نظر کرد و به سهامداران اطمینان خاطر کرد که نگران امنیت معاملات نباشند.

در پی تحولات مدیریتی چند ماه اخیر سازمان بورس، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خانه ملت اظهار داشت: وقتی به فردی مسوولیت داده می‌شود باید با وی اختیار هم بدهند. نمی توان مدیری منصوب کرد اما به او اختیارعمل نداد.

وی با بیان اینکه مدیران کنونی سازمان بورس بیش از یک دهه در این سازمان فعالیت کرده‌اند،اظهار داشت: این گروه تجربه،خلاقیت، نوآوری و همه برنامه‌های خود را در این یک دهه اجرایی کرده‌اند.

نماینده مردم آباده در مجلس با اشاره به حضور فطانت بعد از 10 سال حضور علی صالح‌آبادی  افزود: فطانت باید خون تازه‌ای در رگ‌های بورس وارد کند و مدیران با انگیزه و با ظرفیت بالا با توجه وضعیت فعلی کشور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منصوب کند . از طرف دیگر بورس تابلوی خوبی برای مقابله با تحریم ها است که باید از این ظرفیت بازار سرمایه استفاده شود.

زارع با اشاره به تغییرات در مدیران سامان بورس، گفت: به عنوان عضوی از مجلس و از طرف مجلس این را به فال نیک می گیرم . فطانت باید گروهی را بر سر کار بیاورد که با خودش همراه باشند. اگر مدیران بورس با او همراه نباشند، اصلا موفقیتی رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه به رییس سازمان بورس در خصوص تغییرات مدیرانی میانی حق داده و آن را حمایت می کنیم، بیان داشت: فطانت با روحیه برخی از مدیران و برنامه‌های آنها و راهبردها و استراتژیک‌های هرگوشه از بورس آشنا نیست و باید مدیرانی همفکر و خوش فکر و هم عقیده اقتصادی با خود منصوب کند و این حق طبیعی او است.

زارع با اشاره به فساد اطلاعاتی در بورس، با بیان اینکه فرقی به حال رییس سازمان بورس ندارد که چه کسی چه سهامی را بخرد،اظهار کرد:وضعیت بازار سرمایه باید واقعیت‌تر شود و اکنون از حالت حبابی خودش درحال خارج شدن و حباب در حال شکستن است و بازار واقعی‌تر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که امیداوریم در دولت و مجلس بتوانیم برای سهامداران گامی برداریم، گفت: قطعا معاملات توسط دستگاه‌های نظارتی و امنیتی رصد می‌شود و سهامداران نباید نگران باشند. البته به سقوط و افت شاخص بورس کاری نداریم، ولی از لحاظ امنیت، هم خود سازمان بورس نظارت کلی دارد و هم دستگاه نظارتی- امنیتی به عنوان بازوی همراه بورس،رصد می کنند.

کد خبر 387763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =