کنترل تورم با استفاده از ابزارهای پولی و مالی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اوضاع نابسامان منطقه بیش از هر زمان دیگری خباثت استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ و سرسپردگی نوکری بعضی از حکام و سلاطین منطقه را به نمایش گذاشته است که با تولید و پرورش ویروس خشونت ازجیب ملت‌های منطقه فزون خواهی کنند.

ارسلان فتحی پور طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به مسایل اقتصادی کشور گفت:‌ در بحث اقتصاد مقاومتی ما همچنان منتظر نتایج ملموس و علمی عمل به این سیاست‌ها هستیم. همچنین خروج از رکود تورمی همچنان که دولت وعده داده بود و گزارش‌های کمیسیون اقتصادی نیز این امر را تایید می‌کند علی رغم کاهش تاب و تلاطم تورم متاسفانه در اقصی نقاط کشور آستانه تحمل مردم را از بین برده است و بیکاری در برخی شهرستان ها به مرز غیرقابل تحمل رسیده است.

نماینده کلیبر ادامه داد: کنترل تورم با استفاده از ابزارهای پولی و مالی از دیگر توصیه‌های ما به دولت علی الخصوص به بانک مرکزی است، اما متاسفانه کشف فسادهای متعدد مالی آن هم با ارقامی درشت که متاسفانه در عمده آنها نیز ردپای برخی بانک‌ها مشاهده می‌شود مانع توفیقات اقتصادی است و این انتظار از دولت می‌رود که با بالا بردن سطح نظارت برخورد جدی و به موقع را با آن انجام داد.

وی افزود: در تهیه و تدوین برنامه‌ی ششم توسعه کشور از دولت انتظار می‌رود یک دستورالعمل جامع و عملیاتی در حمایت از تولید ملی داشته باشد به طوری که بتواند جبران عقب ماندگی‌های برنامه‌های چهارم و پنجم و چشم انداز 20 ساله را بنماید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

کد خبر 387733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =