آگهی فروش بلوکی مخابرات خلاف قرارداد است

سخنگوی مخابرات ایران گفت: آگهی فروش بلوک ۴.۷۸ درصدی مخابرات خلاف قرارداد است و قسط عقب‌افتاده به زودی پرداخت می‌شود.

در پی تصمیم سازمان خصوصی سازی به عرضه بلوک 4.7 درصدی شرکت مخابرات و اعلام علت اصلی یک منبع آگاه به بورس پرس، داود زارعیان سخنگوی مخابرات ایران هم به این تصمیم واکنش نشان داد و به فارس گفت: توسعه اعتماد مبین تا پایان سال 93 تمامی اقساط شامل 20 درصد مبلغ نقد اولیه و 10 قسط از 16 قسط (هر قسط به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان) را پرداخت کرده است.

وی افزود: قسط دوم این دوره مربوط به اردیبهشت ماه است که باید در 19 اردیبشهت 94 پرداخت می‌شد که هنوز پرداخت نشده است. در این باره سازمان خصوصی‌سازی بدون توجه به مفاد قرارداد فروش مخابرات به ویژه ماده 5-8 که اعلام کرده در صورت عدم پرداخت 4 قسط از بدهی ناشی از واگذاری این سازمان می‌تواند نسبت به فروش وثائق اقدام کند، خبر فروش بلوک 4.78 درصدی را اعلام کرده است و این کار غیرمتعارف با گذشت کمتر از 30 روز از سررسید یک قسط گذشته انجام شده است.

زارعیان گفت: این درحالی است که مبنای قانون اصل 44 نیز تقویت شرکت‌های خصوصی است نه تضعیف‌ آن. اکنون با توجه به نظر سازمان خصوصی‌سازی شرکت توسعه اعتماد مبین آمادگی خود را برای پرداخت قسط اخیر اعلام می‌کند و این مبلغ به زودی در وجه سازمان خصوصی‌سازی واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت توسعه اعتماد مبین در تاریخ 11 خرداد طی نامه‌ به شماره 499-03-94 از سازمان خصوصی برای پرداخت قسط اخیر به مدت 6 ماه درخواست استمهال کرده بود که در این خصوص جوابی داده نشد.

 

منبع: بورس پرس

کد خبر 387679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =