معافیت های جدید مالیاتی تولید

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر اینکه مودیان مالیاتی باید تابع قانون باشند گفت:‌ حمایت از تولید از برنامه های سازمان امور مالیاتی است.

حسین بنی صفار ایجاد بانک اطلاعاتی ماده 169 مکرر و تشخیص پرونده های مالیاتی از این بانک اطلاعاتی را یکی از راه های جلوگیری از فرار مالیاتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 صنف و اتحادیه ملزم به استفاده از صندوق های فروش شده اند گفت:‌ استفاده از صندوق های فروش یک موضوع جدی است که اگر صنوف استفاده نکنند برای آنها تبعات قانونی خواهد داشت.

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر حمایت از تولید عنوان کرد: برای سرمایه گذاری های جدید و اجرای طرح های توسعه ای در واحدهای تولیدی بر اساس ماده 132 معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده است. این واحدها در مناطق توسعه یافته به مدت چهار سال از 80 درصد درآمدهای ابرازی و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان 100 درصد از پرداخت مالیات معاف هستند.

بنی صفار با اشاره به اینکه در اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز که در مراحل نهایی است معافیت های حمایتی برای تولید در نظر گرفته شده، گفت: همچنین در اصلاح قانون مالیات ، دامنه رقابت برای صاحبان صنایع و بخش های اقتصادی مناسب تر می شود.همچنین در صورت ابلاغ و اجرای این قانون ، وصول مالیات فراگیرتر و برخی معافیت ها نیز لغو خواهد شد.

بنی صفار از آغاز اجرای طرح جامع مالیات در شهر و استان تهران خبر داد و گفت: در اجرای این طرح و با هدف یکپارچه سازی مدیریت و اجرای یکنواخت و سریع طرح جامع ؛ ادارات امور مالیاتی شهر و استان تهران از اوائل خرداد ادغام و یکپارچه سازی شد.

وی با تاکید بر اهمیت شهر و استان تهران در درآمدهای مالیاتی کشور گفت: بیش از 50 درصد درآمد مالیاتی سال گذشته مربوط به شهر و استان تهران است و امسال هم سهم 55 درصدی از پیش بینی 75 هزار و 200 میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی سال 94 خواهد داشت.

 

منبع: بورس پرس

کد خبر 387675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =