نرخ سود بانکی بر اوضاع اقتصادی، صنایع و میزان تولیدات تأثیرگذار است

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: نرخ سود بانکی بسیار بر اوضاع اقتصادی تأثیرگذار است و همچنین بر صنایع و میزان تولیدات کشور می تواند تأثیراتی بر جای بگذارد.

کاهش محدودیت ها و اتفاقاتی که اخیرا در خصوص تغییر دامنه نوسان به وقوع پیوست در نهایت به نفع بازار سرمایه خواهد بود .

محمد مهدی ناسوتی فرد، کارشناس بازار سرمایه در خصوص اوضاع اخیر بازار سرمایه و تغییرات اجرایی در خصوص محدودیت ها اظهار داشت: هر چقدر محدودیت ها کمتر شود در نهایت به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

وی در خصوص بازگشت اعتماد به بازار سرمایه بیان داشت: وقتی اعتماد به بازار سرمایه باز می گردد که در سطح واقعی اقتصاد مشکلی نداشته باشیم اما تحریم ها اثر بسیار سنگینی بر کشور گذاشته است و از طرفی رکود اقتصادی و کاهش قیمت های جهانی سنگ آهن و فولاد و پتروشیمی ها و نفت دست به دست هم دادند تا اقتصاد کشور با مشکل همراه شود.

وی در ادامه افزود: بازار سرمایه دماسنجی است که اوضاع اقتصادی را نشان می دهد در حالی که در زمان های گذشته با توجه به سیاست های انبساطی دولت های قبل این مشکلات در بازار دیده نشد  و وقتی که تحریم ها افزایش یافت و فشارها زیاد شد و دولت جدید تصمیم گرفت تا یک نظام اقتصادی را بر کشور حاکم کند این مشکلات بیرون زده و دیده شد.

ناسوتی فرد با پیش بینی بازار در روزهای آتی گفت: چند فاکتور بر بازار سرمایه تأثیرگذار هستند که در صورتی که این مشکلات حل شوند بازار سرمایه با رکود خداحافظی خواهد کرد.

وی در خصوص این فاکتورها اشاره داشت: فاکتور اول، بحث مذاکرات هسته ای است که امیدواریم به جای خوبی برسد. فاکتور دوم بحث نرخ سود بانکی است که بسیار بر اوضاع اقتصادی تأثیرگذار است و همچنین بر صنایع و میزان تولیدات کشور می تواند تأثیراتی بر جای بگذارد.

وی در خصوص سومین فاکتور موثر بر بازار سرمایه تصریح داشت: فاکتور سوم دیدگاهی است که دولت نسبت به صنایع دارد که امیدوارم دولت با نگاه حمایتی به صنایع و بازار سرمایه بتواند تغییرات عمده ای در این چرخه اقتصادی کشور ایجاد کند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه‌ (سنا)

کد خبر 387617

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =