آغاز تدوین طرح تفحص از بورس

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تدوین طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

حمید رسایی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،از برگزاری جلساتی جهت تدوین طرح تحقیق و تفحص ازعملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در اوایل هفته آتی خبرداد و گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان با توجه به اتفاقاتی که در این سازمان رخ داده در حال تدوین است.

وی افزود: تلقی عمومی کسانی که دربازار سرمایه حضور دارند،عدم رعایت شفافیت و عدالت در مدیریت این سازمان است. از این رو برای شفاف سازی عملکرد این سازمان تفحص از آن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به استقبال نمایندگان از این طرح ادامه داد: درهفته گذشته درخصوص عرضه اولیه پتروشیمی مبین به شکلی عمل شد که درچند ساعت 18 میلیون سهم را 43 نفر خریدند . همین موضوع حکایت از لزوم نظارت و بررسی این روند می کند که یکی ازمحورهای این تحقیق و تفحص نحوه عرضه اولیه و تخصیص سهام شرکت ها است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی،عملکرد صندوق توسعه بازار،دلایل توقف طولانی مدت نماد شرکت‌های پالایشگاهی و برخی موارد دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص هستند.

رسایی افزود: تفحص از عملکرد سازمان بورس و صندوق حمایت از بازار سرمایه برای شفاف سازی اقدامات این سازمان و در راستای مطالبه عمومی است.

کد خبر 387507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =