کمتر تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته ایم

مدیر مالی شرکت سیمان خاش عنوان کرد: شرکت سیمان خاش بیشترین صادرات خود را به کشورهای پاکستان، به دلیل هم مرز بودن و همچنین کشورهای شمالی آفریقا از طریق بندر چابهار، انجام می دهد که با توجه به موقعیت جغرافیایی این شرکت و کشورهایی که به آنها صادرات دارد، کمتر تحت تأثیر تحریم ها قرار گرفته و در این زمینه مشکلی ندارد.

صنعت سیمان به عنوان یکی از صنایع پایه، نقش اساسی در توسعه زیر بنایی اقتصادی هر کشور دارد. اما در حال حاضر با اعمال تحریم های بین المللی و مشکلات ناشی از آن، صادرات این شرکت ها با مشکل مواجه شده که البته شرکت سیمان خاش از این قاعده مستثنی می باشد.

طالبی مدیر مالی شرکت سیمان خاش در خصوص دریافت یارانه نقدی مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی از محل توقف تولید سیمان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این شرکت ها اظهار داشت: هنوز در قبض های انرژی کارخانه این امر لحاظ نشده و همچنان بحث تسهیلات نیز به صورت روال قبل ادامه دارد.

وی در رابطه با طرح جایگزینی سیمان به جای قیر در جاده سازی و همچنین عرضه سیمان در بورس کالا افزود: این طرح موضوعی است که از سال گذشته از سوی مسئولان مورد تأیید قرار گرفته و هم اکنون نیز در ساخت برخی از جاده ها بتن مورد استفاده قرار می گیرد اما هنوز به صورت عمومی گسترش پیدا نکرده است. خوشبختانه شرکت سیمان فارس و خوزستان به عنوان سهامدارعمده به صورت کاملاً جدی در حال پیگیری این امر و همچنین عرضه سیمان در بورس کالا می باشد که در این صورت طبیعتاً در تولید و فروش شرکت نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.
این مقام مسئول افزود: شرکت سیمان خاش برای سال مالی جاری مجموعه پروژه ای که شامل بخش اصلی، تنوع در نحوه تحویل محصولات پروژه، گازرسانی و سوخت رسانی منطقه، ایجاد تصفیه خانه آب منطقه ای و آسیاب های سیمان که برای تنوع در نحوه تحویل محصول می باشد، در دست اجرا دارد.
وی در ادامه افزود: شرکت علاوه براین مجموعه، در حال فروش محصول سیمان پوزولانی برای پروژه مصلی تهران و بزرگراه طبقاتی صدر می باشد که از این محل سود مناسبی کسب خواهد کرد.
وی در پایان اظهار داشت: شرکت در سال مالی 93 مبلغ 1964 ريال سود شناسایی کرده که پیشنهاد شرکت برای توزیع سود بین سهامداران در مجمع 80 درصد این مبلغ می باشد و همچنین برنامه افزایش سرمایه 60 درصدی نیز برای سال جاری در برنامه دارد.
کد خبر 387431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =