برای بررسی وضعیت به سطح بازار خواهم رفت

به گفته وزیر صمت، افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها اثری ندارد و برای نظارت و برخورد با تخلفات همه عوامل متفق‌القول و جدی هستند و برخورد با متخلفین باید موثر واقع شود.این نظارت مقطعی نخواهد بود.

به گزارش صدای بورس به نقل از شاتا، رضا رحمانی پس از جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در گفتگو با خبرنگاران در خصوص نظارت بر بازار پس از افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: در جلسه امروز مقرر شد که نظارت ها بر بازار تشدید بشود و از ظرفیت‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صمت استانی و بخش های دیگر از جمله ظرفیت اصناف و اتحادیه‌ها استفاده بیشتری بشود.

وی در ادامه گفت: سازمان تعزیرات حکومتی هم خود گشت‌هایی دارد و هم گشت های مشترکی برگزار می کند که بنا شد این گشت‌ها بیشتر بشود و بنا شد از ظرفیت دستگاه‌های دیگر مانند دادستانی‌ها نیز استفاده بیشتری بشود.

برای نظارت و برخورد با تخلفات همه عوامل متفق القول و جدی هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای نظارت و برخورد با تخلفات همه عوامل متفق القول و جدی هستند، افزود: مردم از طریق سامانه 124 نیز گزارش‌های لازم را ارایه دهند، این سامانه ساعات کاری و تعداد نفرات خود را برای رسیدگی سریع تر به گزارشات مردمی بیشتر کرده است.

برای بررسی وضعیت بازار شخصاً به سطح بازار خواهم رفت

رحمانی گفت: همکاران در موضوع رصد بازار جدی هستند و مشکلی در جدیت همکاران احساس نمی‌شود و بنا نیز بر این است که برخوردها تشدید شود.

برخورد با متخلفان بازار به نحوی باشد که موثر واقع شود

وی تصریح کرد: باید برخوردها به نحوی باشد که موثر واقع شود و بتوانیم این مرحله را بخوبی و به نحوی که مورد انتظار مقام رهبری بود که فرمودند نظارت‌ها به نحوی باشد که از گرانی کالاها در بازار جلوگیری شود، پشت سربگذاریم.

نظارت‌ها بر بازار مقطعی نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: امروز شرایط جدیدی پیش آمده که طبعاً می‌طلبد، نظارت ها متناسب با این شرایط جدید تشدید شود، نظارت‌ها مقطعی نیست و بعد از این نیز با اشرافیت بیشتر و کنترل همه فرآیندها انجام خواهد شد.

افزایش قیمت بنزین در قیمت کالاها اثری ندارد

رحمانی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین و شرایط جدید در قیمت کالاها اثری ندارد، اضافه کرد: پس برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم نظارت ها را بیشتر کردیم، اما بازرسی‌ها نه تنها ادامه می‌یابد بلکه هر روز بیشتر و بهتر می شود.

وی با اشاره به ساز و کارهای نظارتی انجام شده نیز گفت: به عنوان نمونه سامانه جامع انبارها را راه اندازی و انبارهای کشور را در آن ثبت کردیم و بنا بر این است که همه کالاها در این سامانه ثبت شود که دارد کامل می‌شود.

کالاها را از مبدا تولید و واردات رصد می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه همزمان در چند جبهه جلو می رویم، اضافه کرد: هم از مبدا تولید و هم از مبدا واردات شروع به کنترل قیمت‌ها کرده ایم و ان شالله در آینده به جایی می رسیم که هر کالایی را به صورت تکی بتوانیم رصد و ردیابی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چند روی نظارت بر کالاهای اساسی طبیعتاً بیشتر حساس هستیم اما در خصوص نظارت‌ها نه فقط کالاهای اساسی بلکه همه کالاها را رصد و پایش می کنیم.

کد خبر 410175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =