کد سهامداران بورسی پیامک می‌شود

قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در راستای تسهیل و افزایش خدمات رسانی به سهامداران، کد بورسی آنها از امروز(چهارشنبه) پیامک می شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از  تسنیم، سعید رضوانی فرد گفت: بنا به درخواست سهامداران و جلوگیری از مراجعه مجدد آنها به دفاتر پیشخوان و شرکت‌های کارگزاری، شرایطی فراهم شده است که سهامداران بعد از سجامی شدن، کد بورسی خود را به‌صورت پیامکی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تنها راه ورود به بازار سرمایه ثبت‌نام در سامانه سجام است،  اظهار داشت: در صورتی که شخص در شرکت‌های کارگزاری، دفاتر پیشخوان یا در آینده نزدیک در شعب بانک‌های منتخب احراز هویت شود، کد معاملاتی او در همان روز پیامک خواهد شد.

عضو هیات مدیره سمات در خصوص تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سجام گفت: هم‌اکنون بیش از 2میلیون نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و ارائه خدمات این شرکت از روز 25 مهرماه امسال تنها برای افراد سجامی، امکان‌پذیر است.

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تأیید شده خواهند بود.

این سامانه، مسئولیت خودکار فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را به‌عهده دارد. به این ترتیب، با راه‌اندازی این سامانه نه تنها شاهد تسهیل در گردآوری اطلاعات سهامداران هستیم، بلکه با تجمیع اطلاعات و سوابق معاملاتی، شفافیت بازار نیز با رشد قابل‌توجهی همراه شده است.

کد خبر 409787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =