رایزنی برای واگذاری سهام شرکت آذرآب از طریق بورس

31 درصد از سهام شرکت آذرآب از بهمن سال 96 در قالب یک فعل و  انفعال و معامله‌ای که با شرکت کارگزاری زیرمجموعه بانک کشاورزی انجام شده بود  در وثیقه آن کارگزاری قرار گرفته بود که بعداً به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی طرف معامله به اجبار و از روی اکراه این 31 درصد سهام به شرکت کارگزاری بانک کشاورزی منتقل شد. 

به گزارش صدای بورس به نقل از فارس، در پی اعتراضات کارگران شرکت آذرآب سازنده تجهیزات صنعتی نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو برخی از مقامات وارد این مسأله شده و از جمله محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبر به صورت زنده اعلام کرد بانک کشاورزی تعهد داده که حقوق معوقه کارگران را با کمک سایر دستگاه‌ها بپردازد.

همچنین امروز احمد قلعه‌بانی رئیس هیأت مدیره شرکت آذرآب  اعلام کرده است: بقیه حقوق مرداد ماه کارگران آذرآب ظرف دو روز آینده پرداخت می‌شود و حقوق شهریور آنها نیز تا دو ماه آینده پرداخت خواهد شد. 

وی همچنین با تأکید بر اینکه در حال حاضر فقط 15 درصد از ظرفیت کارخانه عظیم تجهیزات‌سازی آذرآب فعال است،‌گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای امروز که برای داخلی‌سازی تجهیزات شرکت‌های پتروشیمی با شرکت آذرآب و ماشین‌سازی اراک منعقد شده این ظرفیت بین 7 تا 8 درصد تکمیل شود و رونق نسبی به این کارخانه برگردد. 

در این زمینه  فارس به نقل از یک منبع آگاه افزود: 31 درصد از سهام شرکت آذرآب از بهمن سال 96 در قالب یک فعل و  انفعال و معامله‌ای که با شرکت کارگزاری زیرمجموعه بانک کشاورزی انجام شده بود  در وثیقه آن کارگزاری قرار گرفته بود که بعداً به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی طرف معامله به اجبار و از روی اکراه این 31 درصد سهام به شرکت کارگزاری بانک کشاورزی منتقل شد. 

بانک کشاورزی دو بار سهام آذرآب را برای فروش گذاشته اما خریداری پیدا نشده است

این منبع آگاه گفت: بانک کشاورزی چون یک بانک دولتی است از نظر قانونی نمی‌تواند مالک 31 درصد سهام آذرآب شود و یا آن را خریداری کند اما به اجبار در یک معامله‌ای این 31 درصد سهام توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک تملک شده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه مأموریت بانک کشاورزی ارتباطی به حوزه فعالیت شرکت آذرآب که ساخت تجهیزات سنگین صنعتی در صنعت نفت، پتروشیمی، گاز و نیروگاهی است ندارد،‌گفت: تاکنون دو بار این سهام را به مزایده گذاشتیم اما مشتری برای آن پیدا نشده است و امروز هم که سروصدای کارگران بلند شده و عده‌ای نیز دوست دارند این سروصدا پررنگ‌تر شود تا از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند به هیچ وجه  امکان حراج این سهام وجود ندارد و گرنه بانک کشاورزی هیچ علاقه‌ای به داشتن 31 درصد سهام آذرآب ندارد. 

وی با بیان اینکه شرکت آذرآب شرکت خوب و معتبری است گفت: کارگران شریف که از قشر زحمتکش هستند، قدری تحمل داشته باشند و مجموعه مدیریت شرکت تلاش می‌کند که این مسأله را سروسامان دهد و ما در چارچوب مقررات بانکی از آذرآب حمایت می‌کنیم اما بانک کشاورزی از نظر قانونی بانک عامل برای شرکت آذرآب نیست و در حال حاضر این شرکت از بانک‌های دیگر تسهیلات دریافت کرده است. 

این منبع آگاه تاکید کرد: سهام آذرآب به بانک کشاورزی واگذار نشده بلکه به ناچار در پی عدم ایفای تعهدات طرف معامله با یکی از زیرمجموعه‌های بانک تملک شده است. 

وی همچنین تأکید کرد: تاکنون و طی دو سال گذشته مجموعه شرکت تلاش کرده است حقوق کارگران را بپردازد و مطالبات و حقوق کارگران تا نیمه مرداد ماه هم پرداخت شده است. در حال حاضر کارگران یک و نیم ماه طلب دارند که امیدواریم با صبر آنان و تلاش دست‌اندرکاران حقوق کارگران به زودی تأمین و پرداخت شود.

 رایزنی برای واگذاری سهام آذرآب از طریق بورس

این مقام آگاه گفت: مدیریت حرفه‌ای در شرکت آذرآب باید حاکم شود اما متأسفانه عده‌ای کارگران را تحریک می‌کنند که علیه مدیریت شعار دهند در حالی که مسأله باید با مدیریت و صبر حل شود. 

وی افزود: در حال حاضر با بورس در حال رایزنی هستیم که 31 درصد سهام آذرآب که به تملک کارگزاری بانک کشاورزی در آمده از طریق بورس واگذار شود و امروز سه‌شنبه حتی سهام این شرکت صف خرید داشته و مشکلی ندارد و سهام خوبی است، خود شرکت هم شرکت معتبری است پس نباید با برخی اقدامات نسنجیده به تنور مشکلات دمیده شود. 

این مقام آگاه گفت: متأسفانه برخی از افراد که می‌خواهند برای خود رأی جمع کنند کارگران را تحریک می‌کنند که شرکت آذرآب به دولت برگردد و از طریق فشار مسائل کارگری این شرکت دوباره به دولت برگردد در حالی که شرکت آذرآب پیش از این واگذار شده و دیگر دولتی نیست.

کد خبر 409774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =