کاهش رشد تولید نفت شیل آمریکا در 2020

بانک گولدمن ساکس پیش‌بینی خود از میزان رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال 2020 را کاهش داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری رویترز، این بانک سرمایه‌گذاری همچنین برآورد خود از میزان رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال 2020 را نیز اندکی کاهش داد. گولدمن ساکس اعلام کرد که انتظار دارد تولید نفت شیل آمریکا در سال 2020 نسبت به امسال به میزان 700 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند. این رقم در پیش‌بینی قبلی این بانک روزانه یک میلیون بشکه اعلام شده بود. در عین حال، این بانک سرمایه‌گذاری برآورد خود از میزان رشد تقاضای جهانی نفت در سال آینده را نیز از 1.4 میلیون بشکه به 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

گولدمن ساکس همچنین پیش‌بینی کرد که رشد عرضه نفت کشورهای غیراوپک (بدون احتساب نفت شیل) در سال 2020 معادل 1.4 میلیون بشکه در روز خواهد بود. در گزارش بانک گولدمن ساکس، رشد عرضه نفت این کشورها برای سال‌های 2021 و 2022 با کاهشی شدید به ترتیب 200 هزار و 300 هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده است.

آمارهای موجود نشان می‌دهند که در هفته منتهی به 19 مهر میزان ذخایر نفت خام آمریکا با 9.3 میلیون بشکه افزایش روبه‌رو شده است در حالی که انتظار می‌رفت این رقم به 2.9 میلیون بشکه برسد. کاهش تولید پالایشگاه‌ها به پایین‌ترین سطح طی دو سال گذشته از دلایل رشد ذخایر نفت خام آمریکا بوده است.

به گزارش رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و چند تولیدکننده دیگر با تشکیل ائتلافی با عنوان اوپک پلاس، برنامه کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام برای جلوگیری از سقوط قیمت‌ها را به اجرا درآوردند.

کد خبر 409769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =