با مشاوره وارد بازار سرمایه شوید

کسانی که تازه وارد بازار سرمایه می‌شوند از طریق خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری و با مشاوره وارد شوند.

به گزارش صدای بورس به نقل از فارس محسن خدابخش ، در مورد تحولات بازار سرمایه گفت: افت شاخص در یک روز مانند روز یکشنبه هفته جاری به دلیل این است که یک عده سهامدار تازه وارد در بورس در پی هیجانات کاذب بازار اقدام به فروش سهام می‌کنند که باعث افت شاخص بازار می‌شود اما بازار روز گذشته و امروز به تعادل رسید. 

وی توصیه کرد: کسانی که می‌خواهند در بورس حضور پیدا کنند از طریق خرید یونیت یا همان واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد شوند و یا با کسب مشاوره از شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و با تحلیل وارد شوند که اگر افراد دارای استراتژی بلندمدت باشند در دراز مدت بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب بازدهی بیشتری دارد. اما اگر سهامداران دچار هیجان شوند و فروش هیجانی انجام شود این گونه می‌شود که در سقف قیمت خرید صورت می‌گیرد و در کف قیمت به فروش می‌رساند که باعث ضرر و زیان آنها می‌شود.

تازه‌واردها مشاوره بگیرند

به گفته مدیر نظارت سازمان بورس کسانی که تازه وارد بازار می‌شوند از طریق یونیت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از مشاوره سرمایه‌گذاری، سبد سهام توسط سبدگرد آنها و با تحلیل وارد شوند و مستقیما به خرید و فروش سهم اقدام نکنند. 

خدابخش در پاسخ به پرسش برخی مخاطبان در مورد اینکه آیا بازار می‌خواهد اصلاح قیمت‌ها انجام دهد و اینکه چرا شاخص امروز افزایش یافته است، گفت:‌کسی نمی‌تواند برای بازار سرمایه و بورس تعیین تکلیف کند؛ البته گزارش مالی شرکت‌های بورسی قابل قبول و امیدوار کننده بوده است. اما باز هم توصیه می‌کنم افراد تازه وارد به بورس از مشاوره‌های سرمایه‌گذاری و تحلیل استفاده کنند.

12 میلیون کد سهامداری و 1.5 میلیون سهامدار فعال داریم

وی در مورد تعداد افرادی که در بورس تهران حضور دارند، گفت: در حال حاضر حدود 12 میلیون کد سهامداری در کشور وجود دارد که از اول سال تاکنون حدود یک و نیم میلیون نفر حداقل یک معامله در بورس انجام داده‌اند و حدود 11 میلیون نفر از این کدهای معاملاتی مربوط به افراد حقیقی است.

مدیر نظارت سازمان بورس  در مورد اینکه آیا 75 درصد معاملات بورس توسط افراد حقیقی انجام می‌شود، گفت: اکثر معاملات بورسی توسط افراد حقیقی است. در مورد اینکه چرا اینگونه است به خاطر اینکه دید شرکت‌های حقوقی در بورس یک دید بلندمدت است و استراتژی آنها درازمدت است که اگر اصلاح پرتفو مطرح باشد اقدام به معامله می‌کنند.

عرضه سهام شرکت‌های دولتی به شرط وجود ظرفیت در بازار

خدابخش همچنین در مورد عرضه باقیمانده سهام دولت در 18 شرکت گفت: اگر بازار ظرفیت داشته باشد عرضه شرکت‌های دولتی هم انجام می‌شود و هر عرضه‌ای در بازار سرمایه بستگی به ظرفیت و کشش بازار دارد و این مسائل نباید مایه نگرانی سرمایه‌گذاران باشد. 

وی تاکید کرد:‌دولت دنبال حمایت از بازار سرمایه است و اگر بازار ظرفیت نداشته باشد دنبال عرضه سهام شرکت‌های دولتی نیست و در راستای کمک به بازار،‌ ارتقاء فرهنگ سهامداری وگسترش مشارکت مردمی در اقتصاد فعالیت می‌کند.

کد خبر 409762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =