"وآوا" در فرابورس عرضه می‌شود

۲۵ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین معادل ۱۵۰میلیون سهم فردا در فرابورس عرضه خواهد شد. قیمت هر سهم ۲۱۶ تومان ارزش‌گذاری شده است.

به گزارش صدای بورس در شصت و ششمین  نشست خبری "یک دیدار،‌ یک عرضه" که صبح امروز با موضوع عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین انجام شد، علیرضا قدرتی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین پس از ارائه تاریخچه تاسیس این شرکت و اشاره به شعار آوانوین گفت: «شعار آوانوین، آوایی نو در حوزه سرمایه‌گذاری و خدمات مالی است. عمده سهام شرکت آوانوین به سازمان اقتصادی کوثر تعلق دارد. سند چشم‌انداز و همچنین سند راهبردی سازمان اقتصادی کوثر که بر اساس مطالعات بازار و بررسی‌های معاونت اقتصادی سازمان انجام گرفته است، باید سهم حوزه مالی و بازار سرمایه در پورتفوی سازمان اقتصادی کوثر افزایش پیدا کند. تجلی این هدف ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری آوا نوین بوده است. آوانوین در سال ۹۷ به عنوان نهاد مالی در سازمان بورس پذیرفته شد.»

قدرتی در این نشست اعلام کرد: «۲۵ درصد سهام این شرکت معادل ۱۵۰میلیون سهم فردا در فرابورس عرضه خواهد شد. قیمت هر سهم ۲۱۶ تومان ارزش‌گذاری شده است.»

او ادامه داد: «در حال حاضر سرمایه ما ۶۰ میلیارد تومان است. آوانوین تا انتهای سال جاری برنامه افزایش سرمایه تا ۱۰۰ میلیارد تومان را از محل‌های ممکن همچون آورده نقدی، مطالبات و سود انباشته  دارد. ۸۰ میلیارد تومان پرتفوی کنونی آوانوین است. عمده سرمایه‌گذاری ما در بازار سرمایه است. ما حدود ۶ میلیارد تومان سهام غیربورسی داریم. در درون این سهام غیربورسی شرکت‌هایی همچون پاک اندیشان امین و شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ کشاوزی، اشراق و دیزباد قرار دارند.»

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین با اشاره به ویژگی‌های این شرکت خاطرنشان کرد: « در این شرکت قصد داریم زنجیره کامل خدمات مالی را ایجاد کنیم. صرف سرمایه‌گذاری هدف ما نیست. ایجاد کارگزاری در دستور کار ما است. همچنین برای شرکت سبدگردانی و مشاوره سرمایه‌گذاری در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس هستیم. ضمن اینکه شرکت سرمایه‌گذاری پاک اندیشان به عنوان زیرمجموعه آوانوین تملک شده است. در نهایت شرکت آوانوین به یک هلدینگ مالی تبدیل خواهد شد که زنجیره‌ای از شرکت‌های خدمات مالی را در درون خود خواهد داشت.»

قدرتی اعلام کرد: «عمده صنایع حاضر در شرکت‌های این سازمان مربوط به فلزات اساسی، پتروشیمی و مخابرات هستند.»

او با اشاره به سود شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱/۶/۹۷ گفت: «در این مدت سود ۱۴ میلیارد تومانی داشتیم و در ۶ ماه اول امسال هم سود شرکت ۱۰ میلیارد تومان بوده است. در سال۹۷، این شرکت ۱۸۰ درصد بازدهی داشته که در ۶ ماهه سال ۹۸، بازدهی پرتفوی آن به ۶۴ درصد رسیده است.»

قدرتی با بیان اینکه بازده این شرکت رشد ۶۴ درصدی داشته است، ادامه داد: «طبق ترازنامه این شرکت در تاریخ ۳۱/۶/۹۷ جمع دارایی‌های کشور ۸۲ میلیارد تومان بود که ۷۵ میلیارد تومان آن دارایی‌های جاری است.»

قدرتی ادامه داد: «در ۶ ماه اول امسال ۱۶ تومان EPS هر سهم بوده و نسبت هزینه‌های عمومی در این شرکت نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بسیار پایین است چراکه ما به دنبال بهره‌وری و دارایی برای سهامداران هستیم.»

قدرتی با اشاره به نوسانات بازار سرمایه و احتمال ریزش دوباره شاخص اظهار داشت: «با وجود این ریزش‌ها NAV شرکت آوانوین نسبت به سال گذشته تنها افت ۲ درصدی داشته و جای نگرانی برای سهامداران نیست.»

او در ارتباط با سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی گفت: «سیاست بانک مرکزی و دولت حمایت از بورس است و در این راستا مدیریت خوبی در راستای کنترل نرخ ارزش و سود سپرده انجام شده است.»

قدرتی در ارتباط با راهکار موثر برای مهار نقدینگی نیز اعلام کرد: «موثرترین راهکار برای مهار نقدینگی هدایت پول‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه است.»

کد خبر 409761

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =