طلا تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات تجاری

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین با اندکی کاهش روبه‌رو شد، با این حال در ادامه معاملات، روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش صدای بورس به نقل از کالاخبر، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی با اندکی کاهش روبه‌رو شد ولی دوباره بالا رفت. قیمت هر اونس طلا امروز سه‌شنبه بین ۱۴۸۲ تا 1486 دلار در نوسان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفته بود: «مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین با پیشرفت روبه‌رو شده است» .

ترامپ روز جمعه نیز اعلام کرده بود که احتمال امضای توافق تجاری با چین تا قبل از نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در روزهای ۱۶ و ۱۷ نوامبر (25 و 26 آبان) وجود دارد.

لاری کودلاو مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید نیز گفت: «اگر مذاکرات تجاری آمریکا و چین با پیشرفت روبه‌رو شود، اعمال تعرفه‌های تجاری در ماه دسامبر متوقف خواهد شد.»

این تحولات موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای مالی جهان نیز با افزایش روبه‌رو شود. این مساله تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری برای طلا را کاهش داده است. این در شرایطی است که چین به دنبال اعمال تحریم‌های ۲.۴ میلیارد دلاری علیه آمریکا به خاطر عدم پایبندی واشنگتن به حکم سازمان تجارت جهانی است.

سرمایه‌گذاران بین‌المللی اکنون منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی هستند.

تحولات مربوط به برگزیت نیز می‌تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین‌المللی به خصوص قیمت طلا داشته باشد.

کد خبر 409756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =