۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
تشکیل کمیته تامین سنگ‌آهن

صنعت فولاد نیاز فوری به اکتشاف، استخراج و فرآوری دارد که ایمیدرو در هر سه مورد برنامه‌های مفصلی دارد.

 با ذخایر موجود از سال ۱۴۱۴ وارد کننده سنگ آهن می شویم،  لذا جلوگیری از صادرات سنگ آهن و گسترش فعالیت های اکتشافی باید در اولویت باشد.
خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدروبا اعلام این مطلب گفت : در سنگان سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی برای احداث جاده تربت حیدریه - سنگان را داشتیم و برای احداث زیربناها از کمک بخش خصوصی بهره می‌بریم. امسال حدود ۱۱ میلیون تن صادرات خواهیم داشت و باید ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن دیگر مصرف داخلی شود به همین خاطر نیاز به تحریک تقاضا داریم.

غریب‌پور با اشاره به اینکه ۶۵ درصد ظرفیت اکتشافی کشور در اختیار ایمیدرو بوده و سیاست ایمیدرو، دخیل کردن بخش‌خصوصی است، افزود : صنعت فولاد نیاز فوری به اکتشاف، استخراج و فرآوری دارد که ایمیدرو در هر سه مورد برنامه‌های مفصلی دارد. وی گفت: در گل گهر به دنبال تکنولوژی در استخراج هستیم. همچنین فولاد مبارکه برای لوله های بدون درز ارزش خلق کرده و نیاز ۳۰۰ هزار تنی را برطرف ساخت.ذوب آهن در صنعت ریل ارزش ایجاد کرد که خبرهای خوشی برای ذوب آهن داریم.غریب پور اشاره کرد: نمی‌شود که فولادمبارکه یا ذوب‌آهن کمبود سنگ‌آهن داشته باشند.

غریب‌پور عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ آهن را یک اقدام مناسب در جهت مقابله با خام فروشی توصیف کرد و گفت : در ایمیدرو کمیته سنگ آهن تشکیل شده است چرا که سنگ آهن موضوع استراتژیک امروز صنعت فولاد کشور بوده و اولویت ما ممانعت از خام فروشی است.

  • خداداد غریب‌پور-رئیس هیات عامل ایمیدرو
  • شماره۳۲۶ هفتهنامه اطلاعات بورس-صفحه۱۴
کد خبر 409755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =