تمرکز «چادر ملو» بر توسعه بازارهای صادراتی

تصمیمات ناگهانی و خلق‌الساعه صدمات ناگواری به تولیدکنندگان وارد می‌سازد .همچنین دولت باید در خصوص ارز یک محدوده زمانی را مشخص کند نه آنکه یکباره تصمیماتی اتخاذ شود که تولیدکنندگان را متضرر سازد.

تصمیمات ناگهانی و خلق‌الساعه صدمات ناگواری به تولیدکنندگان وارد می‌سازد .همچنین دولت باید در خصوص ارز یک محدوده زمانی را مشخص کند نه آنکه یکباره تصمیماتی اتخاذ شود که تولیدکنندگان را متضرر سازد.
محمدکیوان آرا مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان این مطلب و انتقاد از بخش‌نامه‌های متعدد و بدون زمینه سازی قبلی که منجر به زیان‌های مالی برای تولید کننده و صادرکنندگان محصولات صنعتی می‌شود افزود: اعمال یکباره مقررات وضع شده بدون اطلاع قبلی باعث شد نخستین محموله شمش صادراتی چادرملو در اواخر سال ۹۷ بارگیری به مدت ۷ روز در بندرعباس متوقف شود که این موضوع در شرایط کنونی تحریم و مشکلات موجود برای بازاریابی خریداران خارجی، خصوصا برای مجموعه چادرملو که اولین محموله شمش صادراتی آن در دست اقدام بود بسیار نامطلوب بود.

مدیر بازرگانی چادرملو در خصوص تحریم فلزات ایران از سوی دولت آمریکا افزود: اگرچه در سال جدید فلزات از جمله آهن و فولاد در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته ، اما به نظر می‌رسد تحریم فلزات راه به جایی نخواهد برد و در این بخش دچار مشکل جدی نخواهیم شد. 
وی اضافه کرد: هر چند تامین الکترود گرافیتی برای شرکت‌های فولادی با مشکلاتی مواجه است اما این توانایی وجود دارد که بتوانیم محصول مورد نیازمان را تامین کنیم. مدیر بازرگانی چادرملو با بیان اینکه اکنون چادرملو به این قابلیت دست یافته است که مازاد محصولات نهایی فولاد خود را با هدف ورود به بازارهای صادراتی برای تامین بخشی از نیازهای ارزی خود بمنظور تهیه مواد اولیه مورد نیاز صادر کند، افزود: تلاش بر آن است تا با صادرات محصولات پایین دستی زنجیره فولاد یعنی شمش و آهن اسفنجی و با ایجاد ارزش افزوده از خام فروشی محصولات معدنی جلوگیری کنیم.

کیوان آرا یاد آوری کرد: کارخانه تولید شمش فولادی چادرملو از سال ۹۶ وارد مدار شد واولین محموله شمش چادرملو در اواخر سال ۹۷ بارگیری و به کشور مقصد صادر شد و به زودی شاهد بارگیری ماهانه محصولات صادراتی این شرکت خواهیم بود.

وی در خصوص بازارهای هدف صادرات محصولات فولادی چادرملو نیز گفت: در زمینه صادرات شمش توجه ما معطوف به کشورهای حوزه خلیج فارس، شرق دور و شمال آفریقا است. در این خصوص با بسیاری از کشورها در حال رایزنی هستیم. همچنین کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله مقاصد صادراتی ما هستند و در راستای توسعه بازارهای صادراتی به دنبال ورود به بازار اروپا نیز هستیم که به دلیل وجود تحریم‌ها امکان صادرات مستقیم فراهم نیست. کیوان آرا اظهار داشت: مشکلات امروز صادرکنندگان نه در بخش عملیات و اجرا بلکه بیشتر مشکلات ناشی از مبادلات بانکی است که صدمات زیادی را برای ما به همراه داشته است. بر این اساس باید قوانین دولت در زمینه صادرات تسهیل شده، ارتباط و تعامل شرکت‌های بزرگ با بانک مرکزی آسان‌تر شود.

  • محمد کیوان آرا-مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
  • شماره۳۲۶هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۷
کد خبر 409745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =