صادرات  "اکسیر"  به ترکیه

شرکت داروسازی "اکسیر" به تازگی موفق شده است نخستین محموله داروی تولیدی ایرانی خود را به کشور ترکیه صادر کند. این دستاورد، موفقیت بزرگی به لحاظ به دست آوردن بازار این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش صدای بورس، دارو جزو مهم‌ترین اقلامی است که در کشور ما شرکت‌های تولیدکننده برای تامین آن از دهه‌ها پیش به فعالیت مشغول هستند. یکی از شرکت‌های گروه دارویی تامین که طی سال‌های اخیر در تولید و صادرات داروی کشور نقش مهمی را ایفا کرده است، شرکت داروسازی "اکسیر" است. شرکت "اکسیر" جزو  داروسازهای گروه دارویی تامین (TPICO) است که طی سال‌های گذشته به ۱۸ کشور، صادرات دارو داشته است. شرکت داروسازی اکسیر به تازگی موفق شده نخستین محموله داروی تولیدی ایرانی خود را به کشور ترکیه صادر کند که موفقیت بزرگی به لحاظ به دست آوردن بازار این کشور محسوب می‌شود.

محسن کردی مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر در ارتباط با صادرات اولین محموله دارویی به ترکیه که در ماه جاری انجام شده است، به صدای بورس گفت: «انتشار خبر صادرات دارو به ترکیه در روز ملی صادرات، نشان از برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده‌ این شرکت در یکی از مهم‌ترین مبادی جهت گشایش‌ در صنعت دارویی کشور دارد. پیش از این هم شرکت داروسازی اکسیر به‌ مدت شش سال متوالی عنوان صادرکننده ممتاز کشوری در حوزه دارو را در اختیار داشته است و ما امیدواریم که بتوانیم این عنوان را برای سال‌های آتی نیز حفظ کنیم.»

کردی ادامه داد: «"اکسیر" همچنین تنها صادرکننده داروی انسانی به کشور "اوکراین" است و با توجه به وضعیت ممتاز تولید دارو در این شرکت و اخذ تاییدیه‌های استاندارد تولید دارو از کشورهای مختلف، بیشترین میزان اقبال را در میان شرکت‌های گروه دارویی تامین در صادرات محصولاتش دارد.»

مدیرعامل اکسیر با اشاره به پذیرش ترکیه به عنوان نوزدهمین کشوری که صادرات دارویی اکسیر به آن صورت گرفته است، گفت: «برای محقق شدن این مهم، پشتیبانی "تیپیکو" حمایت‌های بی‌دریغی را برای تسهیل امر صادارت دارو به ترکیه داشت که تاثیر به سزایی بر باز شدن راه صادرات به ترکیه برای ما داشته است. همزمان با روز ملی صادرات می‌توان این اطمینان را  داد که بدون شک "اکسیر" نماینده خوبی برای صنعت داروی کشور در ترکیه خواهد بود و مسیر ایجاد شده می‌تواند راه را برای صادرات سایر محصولات باارزش در صنعت‌ دارویی کشور هموار کند. در روز ملی صادرات می‌توان نوید رونق گرفتن صادرات و رشد آن را در سال‌های آینده با نفوذ به بازار کشوری همچون ترکیه داد.»

او اضافه کرد: «امروز بیش از گذشته، تقویت زیرساخت‌های بخش صادراتی شرکت داروسازی اکسیر و افزایش میزان صادرات دارو در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. به‌روز شدن تکنولوژی‌ها و ورود ماشین‌آلات جدید هدفی است که شرکت ما دنبال می‌کند. به‌روز نگه داشتن تکنولوژی را می‌توان بزرگ‌ترین خدمت به صنعت دارویی کشور دانست و لازم است این صنعت روز به روز از استانداردهای بالاتری برخوردار  شود. صادرات به ترکیه قدم مثبتی به جلو برای اکسیر محسوب می‌شود و هدف ما بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های این صنعت برای ارتقا سطح تولید و صادرات صنعت دارویی کشور است.»

کد خبر 409743

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =